Philips TV

Goedemiddag,

Ivm met onze televisie: 4500 series - Smart LED TV - aan zijn 5e levensjaar bezig.

Sinds enkele maanden lukt het ons niet om de televisie met de afstandsbediening aan-/uit te schakelen.
Al de rest lukte wel: volume, zender, mute, ... dus we onderbreken sindsdien de stroom om het toestel uit te schakelen.

Sinds deze ochtend kunnen we echter de source niet meer aanpassen naar HDMI (decoder) of scart (playstation).
Volume en mute lukken wel nog.

Is hier nog kans op reparatie?

maartenbakker

Golden Member

Een exact typenummer zoekt makkelijker. Staat achterop, en als je daar toch kijkt, staat er in een rechthoekig hokje ook het chassistype.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Knippert de led op de tv wel als je de toetsen indrukt?

Neem uw GSM, en start de fotocamera eens.
Neem dan uw afstandsbediener, richt de IR led van dichtbij en recht op de lens van uw GSM, en druk de knoppen eens in waarvan uw TV toestel niet lijkt te reageren.

Ziet u een paars / roze achtig geknipper in uw GSM, dan is het defect zeer waarschijnlijk in de televisie. (Slappe batterijen kunnen ook rariteiten veroorzaken)

Ziet u geen geknipper op deze functie's maar wel op andere, dan is het defect in de Afstandbediener.

Ook eens nieuwe batterijen geprobeerd?
Mogelijk heeft de afstandsbediener de nare eigenschap sommige functies bij te lage batterijspanning niet proper uit te kunnen zenden.

[Additie:]

Ik heb zelf even mijne GSM op een afstandbediener gericht, en zal u een link geven wat u dan moet verwachten van het licht en zijn kleur.

https://drive.google.com/open?id=1vcqyviPJJaLFx5db4eB4fMV-k2FKoKsC

[/Additie]

Neovo.

Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view

Allen,

Batterijen eens vervangen in de afstandsbediening van tv. Nu lukt hier niks meer mee. Geen volume of mute.

Wanneer ik source probeer aan te passen met de afstandsbediening van de decoder, knippert wel de led van de tv, maar doet het niks. Volume regelen lukt dan weer wel met decoder-afstandsbediening

Serienummer probeer ik straks nog te posten.

stekker van de tv er eens 10sec uit halen, weer terug steken en aanzetten helpt niet?

waar rook was, werkt nu iets niet meer
KGE

Golden Member

Op 18 februari 2020 17:42:32 schreef knoet485:
Allen,

Batterijen eens vervangen in de afstandsbediening van tv. Nu lukt hier niks meer mee. Geen volume of mute.

Wanneer ik source probeer aan te passen met de afstandsbediening van de decoder, knippert wel de led van de tv, maar doet het niks. Volume regelen lukt dan weer wel met decoder-afstandsbediening

Serienummer probeer ik straks nog te posten.

Dit klinkt als een hoogfrequent (RF) afstandbediening en niet een infrarood (IR). Het kan misschien nodig zijn om na het vervangen van de batterijen de koppeling met de TV opnieuw te maken. Dat is vast in de gebruiksaanwijzing te vinden. De decoder afstandbediening is waarschijnlijk wel infrarood.

Op 18 februari 2020 17:52:22 schreef testman:
stekker van de tv er eens 10sec uit halen, weer terug steken en aanzetten helpt niet?

Neen, zo schakelen we al een paar maanden de tv uit :)

Bantwoord dan ook even de vraag van maartenbakker, welk model nummer heeft het toestel precies want sommige fouten zijn model/type gerelateerd.

Op 17 februari 2020 15:23:19 schreef maartenbakker:
Een exact typenummer zoekt makkelijker. Staat achterop, en als je daar toch kijkt, staat er in een rechthoekig hokje ook het chassistype.

Modelnummer: 50PFK4509/12

Voorlopige samenvatting:
Afstandsbediening: met vorige batterijen kan het volume, mute en enkele ander knoppen gebruikt worden. Met de knop uitschakelen/source reageert de led op tv wel, maar gebeurt er niks. Batterijen vervangen heeft niet geholpen, dan lukt zelfs volume niet meer. Terug de vorige gestoken, volume en mute lukken weer.

GSM: volume, mute wordt uitgevoerd, vind hierop niet direct een knop dat doorgaat om source aan te passen.

maartenbakker

Golden Member

Dit zou een firmwareprobleem kunnen zijn, kijk eens of er een software-update beschikbaar is op de site van Philips.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Source is meestal een beeldbuis figuurtje (Opgeblazen vierkantje) met een pijl die daarbuiten steekt.

Tenminste, dat ken ik van de wat oudere Plips Afstandbedieners.

Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view

Voor dit model ( TMP14.1E zo uit mijn hoofd) is een speciale loader, deze staat niet bij Philips online. Stuur maar een mailtje met een foto van het label wat je op de achterkap vindt om fouten te voorkomen in de versie.

[Bericht gewijzigd door william1967 op woensdag 19 februari 2020 21:57:51 (26%)

Op 19 februari 2020 21:56:48 schreef william1967:
Voor dit model ( TMP14.1E zo uit mijn hoofd) is een speciale loader, deze staat niet bij Philips online. Stuur maar een mailtje met een foto van het label wat je op de achterkap vindt om fouten te voorkomen in de versie.

Naar welk mailadres mag dit aub?

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 19 februari 2020 21:56:48 schreef william1967:
Voor dit model ( TMP14.1E zo uit mijn hoofd) is een speciale loader, deze staat niet bij Philips online. Stuur maar een mailtje met een foto van het label wat je op de achterkap vindt om fouten te voorkomen in de versie.

Opgelost.
Bedankt William!