ontvanger van ziggo niet op av te zetten

hallo
ik heb een ontvanger van ziggo gekregen merk cisco type 8485dvb die wil ik
via scart van digitale ontvanger van ziggo aansluiten dan op hij op av
op ab staat av lampje op ab knippert maar ontvanger reageert niet, je kan zo wel ontvanger op 1 2 end zetten.
ziggo zegt app werkt alleen op adres waar hij ingeschreven staat.
weet iemand een manier om dat ding op av te zetten of moet die ook weer op de afval hoop

bprosman

Golden Member

Ik snap je niet helemaal.
Dat ding heeft volgens mij HDMI en SCART uit. En je sluit de ontvanger via SCART aan op je TV ?
Met AV schakel je tussen Scart en HDMI, ondanks wat Ziggo zegt (apparaat werkt alleen waar hij ingeschreven staat , wat overigens niet waar is, je moet wel in Ziggo gebied zitten) moet je nog steeds beeld hebben , al is het maar het menu.
Je TV heeft wel zeker SCART als ingang gekozen ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Je moet je verhaal even verhelderen, av, ab, av op ab ;)

Je krijgt wel beeld? Je kan op het cisco doosje kanalen kiezen, maar op de afstandsbediening niet? Heb je de originele cisco afstandsbediening of probeer je het met die van de tv te regelen?

Laten we eerst vaststellen dat het Ziggo ontvangerkastje bij de abonnee gerard1 hoort.
Als hij deze ontvanger van iemand gekregen heeft dan bestaat inderdaad de kans dat deze niet op zijn adres gaat werken.

Als hij op [AV] van zijn afstandsbediening drukt en hij krijgt geen beeld dan zou de mogelijkheid kunnen bestaan dat hij de verkeerde [AV] ingang heeft gebruikt. Bij een aantal TV's druk je meermaals op de [AV] knop om zo alle [AV] ingangen van de TV af te gaan. Op die manier zou je dan de Ziggo ontvanger tegen moeten komen.

Maar goed, als de ontvanger niet bij de abonnee/woning thuis hoort en zwart beeld geeft, wat ook nog kan, dan heeft het allemaal geen zin en kan deze inderdaad op de afvalhoop.

bprosman

Golden Member

Laten we eerst vaststellen dat het Ziggo ontvangerkastje bij de abonnee gerard1 hoort.
Als hij deze ontvanger van iemand gekregen heeft dan bestaat inderdaad de kans dat deze niet op zijn adres gaat werken.

Dat is niet waar. De kaart die er in gaat hoort bij de Abonnee, niet de ontvanger.
De enige restrictie is dat de ontvanger (uiteraard) in een Ziggo kabelgebied staat. Ik kan mijn kaart meenemen naar een andere Ziggo abonnee en daar mijn in zijn ontvanger stoppen en gewoon gebruiken.
Ik heb zelf een uitgebreider abonnement dan een kennis van me en ik kan mijn kaart gewoon meenemen en daar bijvoorbeeld voetbal (wat hij/zij niet in het pakket heeft) kijken.

Maar goed, als de ontvanger niet bij de abonnee/woning thuis hoort en zwart beeld geeft, wat ook nog kan, dan heeft het allemaal geen zin en kan deze inderdaad op de afvalhoop.

De ontvanger moet minstens het installatiemenu laten zien want hoe krijg je hem anders geinstalleerd.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Op 19 februari 2020 12:17:52 schreef T-sec:
Laten we eerst vaststellen dat het Ziggo ontvangerkastje bij de abonnee gerard1 hoort.
Als hij deze ontvanger van iemand gekregen heeft dan bestaat inderdaad de kans dat deze niet op zijn adres gaat werken.

Die kans is er alleen maar als het kastje uit een andere regio komt. De oplossing is dan om op de site van Ziggo de juiste instellingen op te zoeken, en het kastje opnieuw te laten zoeken. Verder is er géén specifieke programmering aanwezig, die zit op de kaart. Zonder kaart ontvang je alle ongecodeerde zenders, het basispakket.

Terug naar de vraag van gerard1. Wat wil je precies doen? De Cisco als een soort tweede ontvanger aan de SCART van de eerste ontvanger hangen? Wat wil je daarmee bereiken?

Mogelijk staat de Cisco op RGB en is de SCART daar niet voor bedraad. Je moet dan eerst via een andere SCART waar wel RGB op zit, de uitgang op composiet instellen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 19 februari 2020 12:28:11 schreef bprosman:
[...]
Dat is niet waar. De kaart die er in gaat hoort bij de Abonnee, niet de ontvanger.
De enige restrictie is dat de ontvanger (uiteraard) in een Ziggo kabelgebied staat. Ik kan mijn kaart meenemen naar een andere Ziggo abonnee en daar mijn in zijn ontvanger stoppen en gewoon gebruiken.
Ik heb zelf een uitgebreider abonnement dan een kennis van me en ik kan mijn kaart gewoon meenemen en daar bijvoorbeeld voetbal (wat hij/zij niet in het pakket heeft) kijken.

[...]
De ontvanger moet minstens het installatiemenu laten zien want hoe krijg je hem anders geinstalleerd.

Je hebt gelijk, ik was in de war met de KPN DVB-T kastjes. Nieuwe generatie is zonder losse kaart.
Gerard1 zou sowieso menu-beeld moeten hebben inderdaad. Ik gok verkeerde [AV] ingang gekozen.

hallo
leuk zoveel reractie
ik krijg wel menu op beeld
er zit knop op ab met tekst "av"
na menu op tv te hebben druk ik op av van de ab
ik heb zelf ook ziggo
moet ik app installeren? ik wil gewoon via scart van digitaal kastje van
ziggo binnen kopmen.
ik wil de cisco als video gebruiken.

Kan je niet gewoon Ziggo bellen?
Als je ook vaste telefoon van Ziggo hebt, dan moet je 1200 kiezen. Dat is hun gratis helpdesknummer.
Met een beetje mazzel komt gratis een monteur langs die je uit de puree helpt.

Hensz

Golden Member

Er is al een paar keer gezegd dat je niet duidelijk bent. Nu is het ietsjes verbeterd, maar helder is echt anders.

Op 19 februari 2020 23:41:00 schreef gerard1:
ik krijg wel menu op beeld

Mene van de TV, van het ziggo-kastje of ergens anders van?

Op 19 februari 2020 23:41:00 schreef gerard1:
na menu op tv te hebben druk ik op av van de ab

En wat gebeurt er dan?

Op 19 februari 2020 23:41:00 schreef gerard1:
ik heb zelf ook ziggo

Heel fijn. Gebruik je die hier, zijn dit jou spullen ergens anders, zijn dit andersmans spullen, waar komen ze vandaan, zijn ze eerder gebruikt voor een ziggo aansluiting, heb je daar een geldig abonnement en een werkende aansluiting?

Op 19 februari 2020 23:41:00 schreef gerard1:
ik wil gewoon via scart van digitaal kastje van
ziggo binnen kopmen.

Het probleem zit 'm in het "Ik wil gewoon".
Je moet ons uitleggen wat voor jou gewoon is. Wij weten dat niet en hebben zoals te doen gebruikelijk GEEN kristallen bol en kunnen ook al niet in jou hoofd kijken!

Op 19 februari 2020 23:41:00 schreef gerard1:
ik wil de cisco als video gebruiken.

Wat bedoel je hiermee?

Don't Panic!
bprosman

Golden Member

Als je op AV op de ab drukt schakelt hij van scart naar HDMI en andersom. Als je scart aangesloten is op TV ben je dan dus je beeld kwijt.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Hensz

Golden Member

Als het de ab van de cisco is.

De TV heeft ook een ab en misschien wel 5 of nog meer scart, hdmi, cvbs, s-video of wat dan ook voor aansluitingen.

Don't Panic!
maartenbakker

Golden Member

Op 19 februari 2020 23:41:00 schreef gerard1:
hallo
leuk zoveel reractie
ik krijg wel menu op beeld
er zit knop op ab met tekst "av"
na menu op tv te hebben druk ik op av van de ab
ik heb zelf ook ziggo
moet ik app installeren? ik wil gewoon via scart van digitaal kastje van
ziggo binnen kopmen.
ik wil de cisco als video gebruiken.

Begrijp ik dat je de Cisco niet aan de antenne aansluit?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

@Hensz, kleine kans dat een niet ziggo ab een “AV” knop heeft dus ga er van uit dat TS die wel bedoeld.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

de vraag is moeilijk
ik heb het àpp van mijn zoon gehad met originele ab
ik zet tv op de scart ingang en sluit app aan
dat krijg ik menu van dat app op met tv dus dat werkt oké
dan heb ik hdmi van digitale ontvanger van ziggo in app zitten
dan druk ik op av van ab van app
dan verwacht ik beeld op tv of tv beeld met je staat op av

Ik denk te begrijpen dat je twee Ziggo ontvangers hebt:

1. 'het app' gekregen van je zoon, welke middels SCART in je TV zit.
2. Digitale ontvanger van Ziggo

Jouw omschrijving doet vermoeden dat je de HDMI uitgang van je Digitale ontvanger van Ziggo, in de HDMI port van 'het app' hebt zitten. Zoiets:

[TV]<--SCART kabel---[het app]<--HDMI kabel---[Digitale Ziggo ontvanger]

Als dit klopt dan kan ik alleen vermoeden dat dit niet kan.
De digitale Ziggo ontvanger heeft een HDMI port welke in de HDMI port van een TV gestoken moet worden om beeld te krijgen.
De 'het app' heeft een SCART en HDMI port, welke naar keuze in de SCART of HDMI port van een TV gestoken moet worden om beeld te krijgen.

Dus de HDMI port op 'het app' is geen ingang waarop je andere apparaten kunt aansluiten.
En de [AV] knop op de afstandsbediening van 'het app' is bedoeld voor de TV waarop deze afstandsbediening universeel werkend te maken is.

RTFM!

De hdmi-aansluiting op de Cisco is om die op de TV aan te sluiten. Het is dus geen ingang.

Damn the torpedoes, full speed ahead!

oke het is mij duidelijk
ik kan dus niet meer opnemen met het app alhoewel er een harde schijf in zit
het app heeft vroeger als video gewerkt maar had toen analoog cia signaal
bedankt allemaal

maartenbakker

Golden Member

Als het goed is kun je er gewoon mee opnemen, maar dan wel via de ingebouwde digitale kabelontvanger, niet van de losse Ziggo-ontvanger.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

Op 22 februari 2020 22:27:36 schreef maartenbakker:
Als het goed is kun je er gewoon mee opnemen, maar dan wel via de ingebouwde digitale kabelontvanger, niet van de losse Ziggo-ontvanger.

Als je nog ergens een werkende (aangemelde) kaart op de kop kunt tikken kun je van het digitale (antenne) signaal opnemen.
Ziggo geeft alleen geen losse kaarten meer uit.
Of je neemt genoegen met de "open zenders".

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Dat zijn er toch al gauw een stuk of 40, dus keuze genoeg. Alleen maar iets van 4 in Full HD.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

In de handleiding staat dit geschreven

Tip: De PVR functioneert niet zonder de smartcard

Daaruit kunt u opmaken dat er voor het functioneren een geactiveerde smartcard nodig heeft en zonder die kaart is de ontvanger onbruikbaar. De ontvanger is door Ziggo/UPC ooit in bruikleen gegeven en had na opzegging abonnement of vervanging retour gestuurd of vernietigt dienen te worden dit alles om doorverkoop tegen te gaan.

Op 23 februari 2020 07:55:17 schreef ronny530:
In de handleiding staat dit geschreven [...]
Daaruit kunt u opmaken dat er voor het functioneren een geactiveerde smartcard nodig heeft en zonder die kaart is de ontvanger onbruikbaar. De ontvanger is door Ziggo/UPC ooit in bruikleen gegeven en had na opzegging abonnement of vervanging retour gestuurd of vernietigt dienen te worden dit alles om doorverkoop tegen te gaan.

niet helemaal waar , zonder kaart kun je geen gecodeerde zenders ontvangen
dat zijn vrijwel alle zenders met uitzondering van ned 1, 2, 3, dit in verband met calamiteiten .
verder zijn er nog een tweetal zenders van ziggo zelf ( info kanalen ) .
de rest alleen met geldige kaart
het maakt niets uit waar het kastje en de kaart staat / gebruikt word zolang er ziggo cai is

bprosman

Golden Member

De ontvanger is door Ziggo/UPC ooit in bruikleen gegeven en had na opzegging abonnement of vervanging retour gestuurd of vernietigt dienen te worden dit alles om doorverkoop tegen te gaan.

Waarbij dat niet waar is voor alle ontvangers want je kon ze ook bij BCC of Mediamarkt los kopen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
High met Henk

Special Member

Voor mij was het nieuwe (gedwongen) aankopen van een cisco/ziggo hdd ontvanger de reden (druppel) om op te zeggen..

Gewone ontvanger kostte 50€, die met hdd 100€
Moest je dus wel degelijk kopen. Mijne was ca 1.5 jaar oud toen hij problemen gaf. Na een Ziggo update (mag dat eigenlijk op een gekocht apparaat??) met aan/uit cycle werkte alles weer. Dat heb ik nog ca 7 maanden volgehouden. Toen gemeld bij Ziggo (blauwe melding midden in beeld dat hdd corrupt is, welke niet wegklikbaar is, is best irritant)

"meneer, uw ontvanger is defect: hij is 2 jaar en 1 maand oud, dus u MOET een nieuwe kopen"

* High met Henk inmiddels in stoom uit oren modus

"meneer, ik MOET helemaal niets!! Bij deze is de hele boel opgezegd!

Ontvanger is nu bij bprosman

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???