Lg standby

Goede avond mensen,
Mijn zoon heeft op zn slaapkamer een LG 42LN5404.
Deze tv gaat in standby en is hier niet meer vanaf te krijgen. Nu heb ik laatst de achterkant verwijderd maar kon aan allebei de printplaten niets zien. Wie o wie weet waar en op welke print ik dit moet gaan zoeken. Ps geen elco's opgezwollen of iets dergelijks. Beetje techniesch maar niet al te gek. ?
Dank voor jullie meedenken.

Een beetje lullig maar werkt de afstandsbediening wel en staat de locale bediening geblokkeerd in het menu??

Hallo smd.
Weet nog niet wat het is en hoe ik dit nu moet bereiken.
Weet alleen dat hij van de 1 op de andere dag in standby is gegaan. Os zonder eigen toedoen.

kan je de afstandsbediening op een andere TV testen?? Of evy kijken of deze flitst in je camera functie van de telefoon??

Hoi smd.
Wat n grappige tip.
Flits inderdaad in camera telefoon. Hier al dank voor.wist ik niet ?
Maar hoe nu verder als je nog suggesties hebt?
Gr

Als afstandsbediening werkt en TV reageert er niet op en enigste wat je overhoud is een defect moederbord dan. Ook al eens TV enige tijd uit stopcontact gehad?? Rode lichtje verandert echt niet op moment van bedienen?? Indien wel kan wezen dat achtergrond verlichting niet werkt...

Hallo smd,
Dan zal ik denk ik toch de condensatoren 1 voor 1 uitwisselen. Dan moet ik de oorzaak toch wel hebben denk ik.
Bedankt voor je meedenken.
Gr carlo

maartenbakker

Golden Member

Dat resulteert meestal in frustratie of achteruitrepareren. Is er een reden om condensatoren te verdenken?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hoi maarten,
Ben noodgedwongen aan huis gekluisterd en ben er n beetje n egozaakje van het maken. Het zal me lukken. Dan ben ik bezig en heb tussendoor wat om handen. Verderop bij in de straat zit n kleine reperateur van tv ed. Is het raadzaam en mogelijk om het moederboard eruit te halen en deze ter reperatie aan te bieden. De condensator dacht ik na het veel kijken van clipjes op youtube. Vandaar.ik laat in ieder geval weten wat het is geworden.
Dank!!

Ergens met een los mainboard aan komen wandelen zal weinig zin hebben, de persoon die de herstelling kan en wil doen zal ook de rest nodig hebben. Bij een voeding werkt dat anders en die kun je afhankelijk van de klacht wel eens herstellen zonder de rest van de tv erbij te hebben.

yep dat is zo William. Ik heb of ben niet bekend met een defect condensatortje voor dit euvel . Maargoed laat resultaat maar weten!