Skynet B-Box 3 USB aansluitingen werken niet op WIN 10 PC.

Dit topic is gesloten

Als navolging op een vorige (gesloten) post van mij (https://www.circuitsonline.net/forum/view/148535) had ik mijn aangebracht probleem via een andere weg willen oplossen.

Kort uitgelegd : het is namelijk de bedoeling om een externe schijf aan te sluiten op de USB aansluiting van mijn Skynet router model : B-Box 3 zodanig dat alle computers aangesloten op deze box toegang heb op de schijf. Dit lukt me probleemloos voor een XP computer en een windows 7 computer aangesloten op de box. Ik zie en kan alle mogelijke functies doen vanop deze computers op de mappen op deze schijf (lezen, wegschrijven, verwijderen ,.... , toch, mijn windows 10 computer ziet de schijf niet als ik via verkenner hem probeer aan te spreken (via ingave : \\192.168.1.1 of \\192.168.1.12\disk_a1 of disk a2).

Heb reeds gezocht voor oplossingen op meerdere sites en forums toch vind geen oplossing.

In bijlage een screenshot van de B-BOX en meer bepaald het scherm waar je de gegevens terugvind van de aangesloten externe schijf.

Iemand hier die tips heeft?

bprosman

Golden Member

Waarschijnlijk het zelfde antwoord als in een ander topic van Tidak Ada, SMB1 maar vraag is of je dat (nog) aan wil zetten.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

smb1 had ik (bij wijze van test ) reeds ingeschakeld en was me ook al bekend dat dit een oorzaak kan zijn toch het heeft niet mogen baten.

Waarom denk je dat jouw vorige topic is gesloten?

Damn the torpedoes, full speed ahead!

@Hunter : omdat dit niet echt met electronica of electriciteit te maken heeft maar daar kan of gepalaberd worden nietwaar. Dit is toch ook wel wat electronica nietwaar ?

Nog geven dit , belangrijk : het werkt. Probleem opgelost !

Anoniem

Nog geven dit , belangrijk : het werkt. Probleem opgelost !

Als we nu ook nog mogen weten wat de oplossing was...

GJ_

Moderator

Op 22 februari 2020 16:59:24 schreef Danny G:...maar daar kan of gepalaberd worden nietwaar...

Lees de FAQ.
Er kan niet over gepalaberd worden. Als je het er niet mee eens bent mag je me mailen maar niet een nieuw topic openen.

Dit topic is gesloten