Marantz 1820 Mk2 riemen vervangen

Een tijdje terug heb ik een Marantz 1820 Mk2 verkocht omdat de riemen defect waren.Natuurlijk heb ik daar spijt van.
Vandaag heb ik terug een Marantz 1820 Mk2 op de kop kunnen tikken met ... de riempjes die defect zijn :)
Nu mijn vragen!
a)Heeft er iemand voor mij een betrouwbare en betaalbare leverancier voor aandrijfriemen?
b)Wat is de gemakkelijkste oplossing om het defecte tandwieltje te vervangen van de deurvertrager. (Iemand die ervaring heeft met de 1820 weet wat ik bedoel)

Misschien is deze site wat voor de aandrijfriemen,

https://www.grandado.com/products/100-stks-mix-cassette-tape...gK7q_D_BwE

Ik snap wat je bedoelt met de vertraging voor het cassete klepje, is deze lam geworden? In sommige gevallen kan je ze nog openmaken en invetten. Op internet kan ik zo snel niet vinden wat de originele benaming ervoor is.

Zo een mix setje als op de voorgestelde URL heb ik reeds in bezit. Het zijn de grote platte riemen die het probleem zijn.
-
Het is het kleine tandwieltje dat gebarsten is in de vertraging. Hiervoor moet ik een oplossing vinden. Misschien de vertraging uithalen....

Ik heb hier een speciaal setje riemmen gevonden voor de Marantz 1820 MKI, de site is wel aardig geloof ik.

Zie: https://www.thakker.eu/en/belts/tape-deck/marantz-1820-mkii-...it/a-1126/

Ik weet niet de benaming voor de klepvertraging. Sluit de klep nu niet meer? Of valt hij juist open. Misschien eerst eruit halen en dan verder kijken.

Dit is idd de eerste site die tevoorschijn komt via google.
Waarschijnlijk ga ik op deze site riemen bestellen. Helaas vind ik 13 euro voor riemen veel geld. Of is dat een verkeerde indruk?
-
Het probleem met de klepvertraging is een gebarsten tandwieltje. Hierdoor hapert de vertraging bij elke omwinding.

Op youtube zie je iemand een afgietsel van het gebarsten exemplaar maken en daarna een nieuw tandwiel giet met epoxy of zo.

Thevel

Golden Member

Helaas vind ik 13 euro voor riemen veel geld.

De riemenset zijn specifiek voor een bepaald type apparaat.
13€ is zeker geen hoge prijs.