touch bediedingspaneel Miele 5000 reeks herstellen

Dit topic is gesloten

@Beeldbuisje,
zonder netscheiding is het gewoon makkelijker om je lasten aan te sturen.
Geen opto's, gewoon alles direct aansturen.
Ik werk nu 10 jaar bij een AGD producent, echt het aantal projecten dat netscheiding gebruikt, dat is alleen als het echt nodig is.
Als we het kunnen vermijden, goed, dat scheelt kosten.

"Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it." - Pope John Paul II

@Walkura
het klopt volledig wat je zegt. Waar ik het niet mee eens ben is dat je dit opzet in een apparaat gaat steken wat met water, zout en vet werkt.
Miele klanten gaan ervan uit zeker tien tot vijftien jaar met hun toestel te kunnen werken. In die vijftien jaar heb je vroeg of laat toch wel ergens een lekje en gegarandeerd dat er toestellen gaan zijn waar dat lekje op een elektrisch contact terecht komt.

Zoiets tot de eerste reeksen van de G5XXX series liet differentieelschakelaars springen en wat weet ik, maar tot ieders grote verbazing bleven de programma's heel.

Die latere 6000 reeksen zijn qua prijs maar weinig gestegen of gedaald vergeleken met hun voorgangers. De aankoop van de sturingen daarentegen is gestegen + vele gevoeliger.

Ik begrijp maar al te goed dat men niet netgescheiden toepassingen wil voor de prijs, maar zoiets is niet Miele waardig en zeker niet in toestellen die met water werken.

"Miele klanten gaan ervan uit zeker tien tot vijftien jaar met hun toestel te kunnen werken"

Serieus geminderd dan, 10 jaar

Op 12 maart 2021 20:44:58 schreef fabrice:

Serieus geminderd dan, 10 jaar

Ik hoorde laatst van mensen zeggen dat ze een bezoek brachten aan het experience center in Mollem. Daar zei men doodleuk dat je een jaar of 10 moet rekenen voor een Miele toestel.
Dat was de beginperiode van de 7000 reeks keukentoestellen. Klanten hebben hun keuken van Whirlpool gekocht.

Als ik nu precies 16 jaar geleden begon te werken waar ik nu werk, stond er een grote reclame-affiche in de winkel van Miele. Daar stonden de keukentoestellen op getekend van rond de eeuwwisseling, met in grote letters: "inbouwtoestellen koop je maar één of twee keer in je leven, ga voor een Miele".
Toen kon ik dat geloven...

Als het inderdaad waarheid wordt dat de huidige Miele apparaten het na tien jaar opgeven, is die oven die ik vorig jaar nog kocht het laatste wat ik ooit zelf van Miele nieuw gekocht heb, ondanks ik in een Miele center werk.
Als je bijna het dubbele van de prijs uitgeeft, moet het ook het dubbele van de tijd meegaan van de concurrentie vind ik. Ik onderhoud mijn materiaal erg goed, dus als het mij niet lukt, zal het niemand lukken.
Komt er nog bij dat met de huidige prijzen voor onderdelen ik met mijn personeelskorting in 3/4 van de gevallen nog meer uitgeef aan een bepaald onderdeel als wat ik de volle pot zou betalen voor één of ander Siemens onderdeel ofzo.

Als men een miele toestel koopt, verwacht men toch kwaliteit.

Zeker als je er een serieuze prijs voor betaalt, meer dan andere merken.
Ken al veel huishoudens die op een ander merk zijn overgestapt.

Yep,ken me de Billboards herrinneren met Er is geen Betere, Miele!!

Van de website:"Er wordt bij Miele niets aan het toeval overgelaten om kwaliteit en duurzaamheid te kunnen blijven garanderen. Om te voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen onderwerpt Miele alle apparaten aan zware duurtests. Pas als de apparaten deze duurproef hebben doorstaan, verdienen ze de naam Miele. Geen andere fabrikant stelt zulke hoge eisen als Miele" Kleine lettertjes: Dat komt overeen met ongeveer 5 programma's per week van gemiddeld 2 uur.

Bij de meeste waar ik kom haken de mensen af van de reparatie van de vaatwasser vaak daar de gemiddelde reparatie kosten rond de 250-350 Euro is... En ja, dan geen Miele meer... Ik zie er veel bij de schroothandelaar staan.. Das niet goed..

[Bericht gewijzigd door smd op zaterdag 13 maart 2021 18:56:07 (19%)

Ze zullen zich aldaar moeten herpakken en dringend naar hun medische aandoening* laten kijken of anders gaat de boot daar wel eens kunnen gaan zinken. Wat ze doen kan ze alleen maar zuur opbreken. (waardeloze producten, exuberante onderdeel prijzen...) Als je weigert te luisteren naar wat werkelijk speelt op de markt....

* Nekzwelling.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Vroeger duurde een programma ca 1uur, nu (eco) 2-3 uur, dus toestel vlugger afgeschreven wegens aantal bedrijfsuren gehaald?

[Bericht gewijzigd door fabrice op zaterdag 13 maart 2021 20:17:46 (63%)

Op 13 maart 2021 18:53:27 schreef smd:
Om te voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen onderwerpt Miele alle apparaten aan zware duurtests. Pas als de apparaten deze duurproef hebben doorstaan, verdienen ze de naam Miele. Geen andere fabrikant stelt zulke hoge eisen als Miele" Kleine lettertjes: Dat komt overeen met ongeveer 5 programma's per week van gemiddeld 2 uur.

Das nog zoiets...
toen ik in 2009 fulltime gaan herstellen ben op het bedrijf, reed ik eerst enkele dagen mee met één van de eigenaars die ik zou gaan vervangen met zijn pensioen.
Voor te leren, maar uiteindelijk wat om het "gastje te spelen". :+
We komen bij een klant met een Miele wasmachine van 3 maand oud die God weet ik wat niet meer deed. "Laat de werktas maar in de bus staan", zei de baas, "een nieuwe Miele KAN gewoon niet kapot zijn". Hij had gelijk.
Ik moet zeggen dat die waarheid tot voor de Coronacrisis wel klopte.
Maar vandaag????? Zeker de helft van alle nieuwe apparaten heeft een mankement. Of software, of dingen zoals een klemmetje niet vastgeklemd, of een defecte sensor,... . Allemaal van minuut 1.
Mocht de kwaliteitscontrole nog zijn zoals vroeger, waren die gegarandeerd boven gekomen. Ik hoop echt dat dat tijdelijk is nu met corona.

Nu de instappers wasmachine met een plastic trommel uitgevoerd worden, lijkt me de trend daar ook gezet. Steeds Miele wasmachines aangeprezen omdat die nog met een volwaardige inox constructie werken. Als dat plastic straks zich doorzet naar de duurdere reeksen. Tsja, dan is zelfs hét grote stokpaardje van hen het niet meer waard: de wasmachine. Echt erg gewoon.
Voorlopig is dat een speciale reeks voor de Miele centers om ook wat goedkoper materiaal aan de klant te kunnen aanbieden, zodat je ze niet naar de concurrentie moet sturen. Ben is benieuwd.

"Nu de instappers wasmachine met een plastic trommel uitgevoerd worden, lijkt me de trend daar ook gezet."
je meent het, pff, trommel of kuip zeker?

Alles moet nu zo goedkoop en zo vlug mogelijk worden gemaakt, om door de dalende verkoop de managers nog wat winst in hun zakken te kunnen steken.

[Bericht gewijzigd door fabrice op zondag 14 maart 2021 10:10:52 (30%)

Jammer genoeg wel, ik heb ze al gezien; ze staan bij ons in de winkel. De drie goedkoopste modellen die Miele heeft

Bovenladers zijn al een jaar of 5 Kunstof kuipen.... Vraag het me af of ze werkelijk uit Miele fabrieken komen... Lijkt zo AEG...

[Bericht gewijzigd door smd op zondag 14 maart 2021 19:11:42 (43%)

Dag, ik heb nog geen tijd genomen om verder naar het front/folie te kijken. En eigenlijk kan ik dat ook niet meer testen want ik kwam een advertentie tegen van iemand die de ovens met dat probleem op koopt. Hij stond me al een jaar aan te kijken en ik heb hem verkocht. De koper was niet heel scheutig met informatie maar ik begreep dat de folie in China nagemaakt wordt.

Op 11 maart 2021 13:01:10 schreef Beeldbuisje:
Ik heb het hier een tijdje geleden nog weggelachen, maar ben er serieus op aan het terugkomen... De prijzen van Miele hun onderdelen S C H A N D A L I G.
Zonet nog: een inductieplaat waar een 12V ventilatortje defect is: 138€ ex BTW. Knettergek gewoon.
Laat staan een lap inox met wat glas, je weet niet wat het inox de kilo staat tegenwoordig zeker |:( .

Hoe langer hoe meer mensen trekken een serieuse lip als je zo'n prijzen uitspreekt. Als ze dan nog wat pech gehad hebben met hun toestel (de 5000 reeks was nu niet het toonbeeld van Miele degelijkheid), is dat hun laatste Miele geweest.

Tijdje terug een W1 met afgebroken trommel. Staat bij hun te boek als dat sommige reeksen daar gevoelig voor zijn. Weliswaar al 4 jaar in gebruik, maar adv het serienummer kan je herleiden dat het apparaat van die reeks is.
De klant krijgt voor de prijs van de herstelling een nieuw toestel, maar dat hoort niet bij een fout die door hun, mja nonchalansme?, veroorzaakt is. Klant moest is weten 8)7

Miele had ook vaatwassers met een ventilator voor drogen 20 jaar terug.. die ventilator koste 385 € en dan met de maximale korting van de onderdelenboer.. redelijk hufterig..

net zoals die machines met weeg functie daar moeten 3 schokdempers in.. 75€ setje..

300 gram motivatie -> kop van de hamer!

Die VENTILATOREN gingen geregeld en Nedis leverde destijds een alternatief voor 40 Euro, stapels van verkocht, later gebruikte ik ze uit CV ketels...

Ik denk als je zelf een front naar hem toestuurt en vraagt deze te herstellen, dan zal hij dat ook wel willen. Of Aliexpress afstruinen...

[Bericht gewijzigd door smd op dinsdag 18 mei 2021 19:01:32 (32%)

Ja, is dat geen mogelijkheid? Als we met zulk probleem geconfronteerd worden dat we dan hem hierover aanspreken? Heb je de advertentie nog?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 14 maart 2021 19:10:21 schreef smd:
Bovenladers zijn al een jaar of 5 Kunstof kuipen.... Vraag het me af of ze werkelijk uit Miele fabrieken komen... Lijkt zo AEG...

Volgens mij al veel langer, maar is het nou zo'n drama?
Kruis is in die nieuwe machines van RVS of iets in die richting, en de lagers kun je van achter bij. De kuip hoeft dus nooit meer open.

Ik kom overigens geen machines tegen met defecten vanuit de fabriek, maar misschien pakken de leveranciers ze er al tussenuit?

[Bericht gewijzigd door maus0611 op dinsdag 18 mei 2021 20:52:20 (13%)

Nou Kunststof trommels hebben eerder Broei er in zitten dus ja, best wel een beetje moeite mee. Daarnaast is kunststof kwetsbaarder voor vervorming, enigste voordeel is als er een gat , gemakkelijk dicht te smelten.. en daarnaast wat ik een probleem vind is dat ze kuipen van andere merken gebruiken met dien problemen mee te nemen..

Heel veel jaren terug (40+ denk ik) had een oom van me een dure Miele wasmachine gekocht (onder het mom: Miele er is geen betere!). Binnen 1.5 jaar was zo ongeveer alles wat maar een beetje kapot kon gaan ook echt kapot: Motor/klok/slagen waar gaten in onstonden etc.

Nou je wilde er niet bij staan bij het gevloek van hem, nooit meer een miele => "Miele er is geen slechtere." was het toen. Kortom 40 jaar geleden kon men het ook goed verprutsen.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Heb nog zo'n identieke machine hier staan een W431, is van 1980 en doet alles nog alleen ietwat versneld. Dussss waren best goed!!

Hoe lang deed je oom met andere merken dan??

Op 20 mei 2021 18:41:22 schreef smd:
Heb nog zo'n identieke machine hier staan een W431, is van 1980 en doet alles nog alleen ietwat versneld. Dussss waren best goed!!

Hoe lang deed je oom met andere merken dan??

Met zo een blauwe email kuip? Ok nog gehad, eens de temperatuur was bereikt ging het programma snel door.

Yep, blauw Emaille kuip IDD. Nou, deze doet ongeveer 15 min over wasprogramma, gaat met een klap centrifugeren en klaar!! Is een timer probleem.. soms OK..

Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik zo’n nieuw bedieningspaneel kan bestellen
Ik hoor het graag
Alvast dank

High met Henk

Special Member

op een NIEUW topic en ga niet net zoals hier

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Dit topic is gesloten