Makita acculader fp1804f

Hallo, voor mijn accuschroevendraaier kon ik geen originele lader meer ver

krijgen en dacht dat ik met fp1804f van Makita verder kon. Mijn batterij is een Ni-Cd batterij 1500mAh. In de lader zitten 4 contactpunten + en - met daartussen nog één, en waar ik de stip heb getekend een vierde contactpunt.
De contactpunten zijn B-, B+ en NTC (stip), het vierde contactpunt (tussen + en -)is niet aangesloten. Mijn batterij heeft drie contactpunten nl + en - en het derde op de smalle zijde wat dus niet in contact komt met de lader.
Ben ik verkeerd als ik denk dat dit toch zou moeten lukken?

de nicd accu's gebruiken de ntc vaker niet, dan heb je maar 3 aansluitingen. echter deze lader pikt de accu niet als je accu te ver leeg is. als de machine geen moer meer doet op de accu is deze zeker te ver leeg.

denk dat het zonde was om nog een nieuwe lader te kopen, want een nicd accu is niet bepaald recent meer, die accu kan ook stuk zijn. tenzij je de lader hebt gekregen, dan maakt het niet uit.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Als het een makita accu is en makita acculader dan moet het gewoon goed gaan. Die extra lippen in de lader zijn omdat er meerde type accu mee opgeladen kunnen worden en de lader herkent dan vanzelf de accu.

dat is zeker geen makita accu. zitten de plus en min lippen wel hetzelfde?

+ en - zitten op zelfde plaats. Batterij is idd niet van Makita. De lader en batterij zijn van vriend die me hulp gevraagd heeft. Eén vd batterijen (er zijn er 2) zou idd te ver af kunnen zijn maar de andere niet.

nu ik eraan denk, de oude trafo versie van die makita staaf accu laders pikken wel een 3 polige accu, maar de 1414T doet dat ook al niet. die heeft er minimaal 4 nodig, de nieuwere nimh hebben al 5 aansluitingen, 2 ntc erin.

wrs moet je dus uitkijken naar een lader die bij dat merk accu hoort. staafaccu's van makita zijn er nooit in 18V geweest dus daar heb je niks aan.

met de juiste ntc uit een oud makita pack op de print gesoldeerd kan het werken, maar kan die accu wel een snellader aan? als die dat niet had origineel, dan ook niet aan beginnen.