Logo van analoog naar digitaal

Hallo

Ik wil met een siemens logo een schakeling maken met een potmeter (0 - 10 volt analoog) op de ingang naar een (pneumatisch)ventiel (digitaal)op de uitgang.
Met de potmeter wil ik tijd instellen tussen 0 en 10 seconden.
Dan moet, als ik een startknop heb ingedrukt, op de uitgang het ventiel na de ingestelde tijd open gaan en dan weer na de ingestelde tijd dicht, en dat herhalen totdat ik een stopknop indruk.
Dus als de potmeter op 3 seconden staat, dan moet het ventiel 3 seconde open, 3 seconden dicht, en dat blijven herhalen. Als ik aan de potmeter draai moet het ventiel sneller of langzamer kunnen openen en sluiten.
Van alles geprobeerd en opgezocht maar ik kom er niet uit.
Wie kan me helpen?
Alvast bedankt

Wat heeft u nu gemaakt, kunt u iets uploaden dan is het eenvoudiger om mee te helpen.

Met een asyschroon timer die zijn waarden gevoed krijgt door een analoge versterker( versterker in stellen op 0-10)dan lukt het wel.

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Welke LOGO heb je? De 0BA8 ?

Van je analoge ingang naar een analoge. versterker,
via Reference kun je de waarde van de analoge versterker gebruiken als tijdwaarde .
Voor de pulsvorming gebruik je een a-synchrone timer, waarvan de tijdbasis komt van de bovengenoemde Reference.
De analoge versterker moet je zo instellen dat de uitgangwaarden overeenkomen met je gewenste minimale en maximale tijd.

Zie bijlage.

Ventiel.lsc

Let op: als je de tijd heel kort zet dan gaat de uitgang wel heel erg snel....

[Bericht gewijzigd door Toeternietoe op 25 februari 2020 22:59:37 (12%)

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Hallo Mixsage en toeternietoe

bijgevoegd mijn probeersel, wat niet werkt. En toeternietoe jouw bijgevoegde bestand wil niet openen bij mij.
wellicht kunnen jullie vertellen waar ik de fout in ga.
Alvast bedankt

KC57,

Het programma van Toeternietoe is geschreven in versie 8.2 vermoed ik.
Als je kijkt in de map downloads van de browser , moet je hem daar openen.

in jouw programma moet je het analoge signaal op een AM zetten.
Dan maak je een nieuwe lijn met je input op een asynchrone pulsgever.Onder het blokje van de pulsgever kan je met een lijn verbinden met de analoge versterker.

Bedankt mixsage, dankzij de hulp ben ik er uit, en werkt het.