Onbekend ic. met opdruk TI 21 NWH

Weet iemand misschien iets meer over dit ic? Het zit als eerste ic. in het ingangscircuit van 6 ingangen van een Fanuc servoversterker
type A06B-6107-H001#B.

Arco

Special Member

Is zo te zien een MSOP-8, dat zie je niet veel bij opto's...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Deze link: http://www.smdmark.com/en-US/ic-178962.html geeft een SN65HVD3088EDGK, een Texas Instruments RS-485 transceiver chipje.

RES

Is geen opto-coupler denk ik. Pin 6 en 7 gaan naar de aansluitkonnektor en daar meet ik geen 1,2V overgang omdat tussen deze 2 pinnen een weerstand van 120 Ohm zit. Zou dat een soort afsluitweerstand kunnen zijn?
Dan moet ik het misschien inderdaad in de bus-communicatie hoek gaan zoeken.
Ik zal morgen deze weerstand nog even verwijderen en nog een keer meten tussen pin 6 en 7.

RES heeft gelijk! Dit is een RS485 bus transceiver. VSSOP behuizing.

Daar hoef je die weerstanden niet voor af te solderen dat ZIJN de afsluitweerstanden. Een spoor kun je makkelijk volgen, de ander zit waarschijnlijk aan de onderkant.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

RES, hartstikke bedankt! Heb net de datasheet bekeken en het lijkt er inderdaad op dat het de SN65HVD3088EDGK van Texas Instruments is.