Regeling electromagneet hometrainer

Ik heb contact gehad met de Nederlandse hersteldienst. Uit hun uitleg begreep ik dat niet de leverancier van onderdelen failliet is, maar Kettler in Duitsland zelf. Kettler zou overgenomen zijn door een Zwitserse firma die niet geïnteresseerd is in het verleden van Kettler. Slecht nieuws dus voor bezitters van oudere Kettler toestellen.
Dat snoetje (is dat de juiste benaming? of moest het snoertje zijn? Het is de eerste keer dat ik dit woord in deze context zie.) lijkt op een stekker, maar ik krijg er geen beweging. Het lijkt er op dat het geheel aan de draden geklemd is en daarna op de print gesoldeerd.
Ik woon in België 2580 Putte (Bij Mechelen)

Lambiek

Special Member

Op 6 maart 2020 11:40:18 schreef Rufran:
Dat snoetje (is dat de juiste benaming? of moest het snoertje zijn?

Dat moet snoertje zijn. Door een snoetje gaat geen stroom denk. :)

lijkt op een stekker, maar ik krijg er geen beweging. Het lijkt er op dat het geheel aan de draden geklemd is en daarna op de print gesoldeerd.

Kun je hem los solderen om de magneet te testen, of gaat je dat te ver?

Ik woon in België 2580 Putte (Bij Mechelen)

Dat is voor mij te ver, maar misschien zit er een ander dicht in de buurt die er naar wil kijken.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
buckfast_beekeeper

Golden Member

@Rufran: mail me. Kunnen we kijken wat ik voor je kan doen.

Ten tijde dat ik in Duitsland verbleef was Kettler de grootste werkgever in de buurt van Werl. Oorspronkelijk waren ze gevestigd in Bremen kreis Soest.

Nog wat info. Blijkbaar zijn maar heel recent overgenomen en in faling gegaan. Blijkbaar waren er al (geld) problemen sinds 2005.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Aan lossolderen durf ik mij voorlopig niet wagen. Ik heb nog wel het nodige gereedschap, maar op mijn éénenzevigste en tijdens revalidatie na een rugoperatie heb ik niet meer zo'n vaste hand voor zulk delicaat werk. Het risico dat ik nog maar beschadig is niet onbestaande.