Koppelen schakelaars van digitale camera's

Beste lezer,

Ik ben nieuw hier en nieuw met elektronica.

Ik wil graag een paar de zelfde digitale camera's tegelijk een foto
laten maken.
Kan ik de de schakelaars verbinden en laten eindigen in 1 schakelaar,
dat als ik deze indruk alle schakelingen verbonden worden ? Of gaat er dan
iets kapot ?

Zal wel stomme vraag zijn :9 , maar ik wil graag mijn camera's heel houden.

Hoop gauw op een antwoord.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Dat zou wel eens kunnen afhangen van de camera's. Merk? Type?

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

De goedkoopste die er zijn lol SQ11 full Hd mini Dv camera

En waar kunnen we meer informatie over die camera vinden?

Damn the torpedoes, full speed ahead!
Lambiek

Special Member

Op 29 februari 2020 14:14:26 schreef Chaos5241:
Kan ik de de schakelaars verbinden en laten eindigen in 1 schakelaar,
dat als ik deze indruk alle schakelingen verbonden worden ? Of gaat er dan
iets kapot ?

Die camera kan ook op afstand bediend worden neem ik aan, kun je dat niet met een aantal optocouplers doen.

Zal wel stomme vraag zijn :9 , maar ik wil graag mijn camera's heel houden.

Domme vragen zijn er niet. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Sine

Moderator

Jep, been there, done that.

Zoals lambiek zegt, een setje opto's gebruiken, iedere cam een eigen opto.

Lambiek

Special Member

Op 29 februari 2020 16:31:18 schreef Sine:
..., een setje opto's gebruiken, iedere cam een eigen opto.

Trek je het signaal naar de GND Sine of schakel je dan in de plus?

Is misschien wel belangrijk voor de TS. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Dat is het eerste wat je moet weten, hoe schakelt dat precies?

Ben even druk opzoek naar een schema, maar ten eerst helaas niet op afstand te besturen, of ik moet ze aan een pc hangen met usb... en dat is niet de bedoeling...