Samsung UE43J5500AW

Noteer wel dat ik deze nieuwe tak van elektronica als tijdverdrijf of hobby doe, dus niet met de bedoeling van geldwinning, en je moet toegeven dat dit forum daarvoor ideaal is.
kan mij iemand zeggen, welk van de drie onderstaande IC's, de zogezegde AS-15-f is( of alleszins zijn taak doet).

EXTRA vraag Welk IC, zou ik als herstelling kunnen aankopen om de AS-15-F te vervangen (in mijn geval voor LG)Dus niet voor deze TV?

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
Ronald45

Golden Member

Als er een AS-15-F op zou zitten zou daar wel AS-15-F op staan, lijkt me.
Wat zijn de klachten en over welk typenummer TV hebben we het nu?

maartenbakker

Golden Member

Dit zijn alle 3 custom chips gemaakt voor AU Optronics. Je hebt kans dat een van de eerste 2 een gelijksoortige rol speelt als de AS15F op oudere modellen, de gama buffer, maar die zal wel niet uitwisselbaar zijn.

Zou je een AS15F zoeken voor een TV waar er ook een inzit, dan neem je daar hetzelfde type voor. Dit geldt ook voor alle opvolgers en varianten.

Overigens is AF15F de opdruk, het echte type heet voluit EC5575.

Hoe dan ook is je beste kans Ali Express, maar dan moet je inschatten of je echte of neppers krijgt. Als ze op strip zitten, zijn het vaak wel echte. Los in een zakje geeft een grotere kans op nep.

@Ronald45: het nummer staat in de berichtkop, mankement is wel even handig om er ook bij te zetten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Je kan beter de storing van je tv goed omschrijven en kijken wat de reacties hier zullen zijn dan zomaar een chip te vervangen zonder omschrijving van je klachten. Die AS15 chip is niet makkelijk te vervangen als je nog nooit SMD onderdelen hebt verwijderd. Je moet echt ervaring hebben om dit soort kleine ic's te vervangen.

*hier heb ik geen app voor nodig

De andere TV was een LG en in een andere discussie hier besproken. Allebei was het symptoom, verticale strepen. Bij allebei was het verdict de glasplaat!!!
Mijn bedoeling was, een paar AS15 chips in voorraad te hebben, dus geen goed idee blijkbaar, het originele is het juiste.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
maartenbakker

Golden Member

AS15 op voorraad kan geen kwaad, maar de generatie toestellen waar die inzitten, begint langzamerhand wat dunner gezaaid te worden heb ik het idee.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

AS15 IC's vervang ik zelden nog, zijn toestellen al weer van een jaartje van 8 oud minimaal