Meervoudige gecombineerde schakeling voor aansturing vloerverwarming

Beste forumgebruikers,

Voor de vloerverwarming heb ik verschillende zone's met in totaal 8 groepen die ik apart van elkaar wil aansturen. In totaal heb ik 8 thermostaten die allemaal 220v afgeven als input zodra de kamer moet worden opgewarmd. Deze spanning gaat naar een "actuator", een electrische klep die de aansluiting op de vloerverwarming verdeler kan schakelen. Nu moet ik daarnaast ook aan de ketel doorgeven dat 1 van de zones "vraagt" om deze reden moet ik dus weten of er stroom staat op 1 van de 8 inputs. Ik zat te denken aan een schema dat elke L splitst en met diode koppelen aan elkaar. Als 1 van de 8 inputs stroom geeft dan krijgt input 9 ook stroom.

Het concept is feitelijk een omgekeerde master-slave maar in plaats van meerdere slaves zijn er meerdere masters en maar 1 slave.

Het mooiste zou zijn als daar een standaard oplossing voor is zodat ik het niet zelf hoef te maken.

Groet,

Atro

Ik ben geen verwarmingsmonteur maar volgens mij heeft Danfoss hier pasklare oplossingen voor.

Als het kan zou ik overigens wegblijven van actuator die direct op het lichtnet zijn aangesloten. Op den duur geven ze isolatiefouten waardoor er lekstromen ontstaan.