Meterkast/Groepenkast

Op 9 maart 2020 11:38:23 schreef Tidak Ada:
[...] Mag het andersom wel?. Ik heb dat 40 jaar geleden wèl gedaan, omdat op die buitengroep ook een broeikasje voedt, waarvan de elektriek ook niet mocht uitvallen. Dat zou ik wel eens kunnen verbeteren als ik op 3φ overga.
Ik zie alleen wel flink tegen het breek- en trekwerk op.... :S

Het mag uiteraard wel. Maar ja, de buitengroep heeft nu eenmaal een wat grotere kans op een trippende aardlek dan de woonkamer. En dat gebeurt dan natuurlijk net als je even een paar dagen van huis bent.

Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen het breekwerk dat nodig is om dat broeikastje en de rest van de buitengroep van elkaar te scheiden. Als je dat veertig jaar geleden zo gemaakt hebt, ben je net als ik niet meer één van de jongsten...

Perilex voor kooktoestellen is onveilig vanwege het duale gebruik 2x230V en 230/400V

Ik kan me herinneren dat vooral daar waar gewerkt word, denk aan boren en vrezen etc, dat je daar niet al het licht op 1 groep wil hebben dat de boel door draait en het licht uitvalt in de hele loods. volgens mij is/was het ook zo dat boven X aantal meters opervlakte.

zit sinds 2009 in de PV.

in een groot pand met woningen en dagopvang zat 40 jaar geen noodverlichting, dit omdat er een noodgenerator stond, er hingen gewoon exit bordjes onder tl bakken. echter zaten lang niet al die tlbakken op de generator, dus moest er dan toch noodverlichting komen. wat er nu echt op de generator zit weet men nog niet, ding bleek ook nog kapot.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Beste mensen,

Na het topic te hebben gelezen,en de vele op/aanmerkingen ,heb ik besloten om een nieuwe kast te laten plaatsen,met de huidige eisen.
Wil verder nog wel opmerken dat dit tig jaar terug, door een installateur is gemaakt,komt nu een beetje over alsof ik de prutser ben in dit geval,terwijl ik er buiten sta.
Verder wil ik toch een ieder bedanken voor de reacties en adviezen.

bprosman

Golden Member

,komt nu een beetje over alsof ik de prutser ben in dit geval,terwijl ik er buiten sta.

Dat lees ik er niet in hoor. Maar wel een verstandig besluit.

[Bericht gewijzigd door bprosman op 10 maart 2020 17:20:20 (11%)]

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.