Philips 55pus6501/12

Heb hier zulk apparaat waarvan de back-light niet meer werkte.
Heb de strips vervangen waardoor de back-light nu ok is.
Krijg echter geen beeld alleen een egaal oplichten van het scherm.
Als ik een film afspeel via scart krijg ik wel klank maar geen beeld.
Bij het opstarten pinkt de rode led een tijdje...lijkt me de tijd die het toestel nodig heeft om het logo zichtbaar te maken en de android info weer te geven.
Het pinken stopt en het toestel reageert op de afstandbediening, want ik kan o.a.het geluid regelen.
Kan dit van het scherm zelf komen...?SSB...T-con?
Software probleem??
Iemand enig idee?
Alvast bedankt

Arco

Special Member

Niks om zeep geholpen aan de kabels van het paneel tijdens de strips vervangen?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Egaal oplichten klinkt eerder alsof de TCON geen spanning meer krijgt, maar een beschadiging tussen TCON en driverstrips of tussen driverstrips en LCD kan vast ook wel.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

T-con krijgt zijn spanning, ook achter de zekering.
Bij mijn weten niets beschadigd aan het scherm en de flexen?
Ik verwijder schermen altijd op een verticale manier.
ik kantel het scherm over zijn lange zijde en licht het zo op en plaats het verticaal veilig aan de kant.
Ik neem het zo dan ook weer terug op, zet het terug op het schermframe en laat het voorzichtig zakken.
Tot hiertoe nog geen problemen ermee gehad.
Het blijft uiteraard een delicate handeling om uit te voeren en je weet maar nooit.
Kan ik op een of andere manier checken of er wat met het scherm en de flexen aan de hand is.