Waarom is het handig om de weerstanden te vervangen
Omdat jouw voedingspanningen onzettend afwijken. Op punt 2 heb je 52 volt gemeten en dat zou minimaal 240 volt moeten zijn. Dat is een ontzettend groot verschil. En de +2 is de voedingspanning voor je mengtrap en je eindbuizen. Op vijftig volt is het echt geen wonder dat die radio niets doet.
Om de fout te vinden moet je van bepaalde zekerheden uit kunnen gaan. Een van die dingen is het voedingsgedeelte. Als je niet zeker bent dat dat goed is kun je niet verder zoeken door dingen uit te sluiten. Jouw weerstanden kloppen al niet. Het zijn de verkeerde die misschien nog wel gesneuveld zouden kunnen zijn ook. Dit hoeft niet de reden te zijn dat de je maar vijftig volt meet. Waarschijnlijk zelfs niet. Maar je moet ergens een begin maken.
Als je auto niet goed rijd omdat hij een lekke band heeft ga je niet zuiger nr drie er uit slopen om te controleren. Ondanks dat de auto altijd goed gereden heeft.
Dus begin met de voeding in orde te maken. Als er zo veel stroom loopt dat de spanning zover inzakt is er echt iets goed mis. De weerstanden in je voeding kan ook niet zoveel stroom voeren. Bij jou zal er in weerstand R75 bij 200 volt spanningsverschil dus 1,6 ampere lopen. En komt neer op 300 watt. Dat kan dus helemaal niet. R75 verdampt zo ongeveer meteen.
Dus of je meet fout of er is iets heel erg mis. Een van je ugt's is stuk, er ligt een eindbuis in sluiting of weet ik wat. Eerst moeten gewoon die spanningen goed zijn. En wat ik al zei: Ze kunnen die weerstanden aangepast hebben om een andere fout in de radio te compenseren.
Als je metingen kloppen zit er vrijwel zeker ergen s een fikse sluiting in je radio. Waarschijnlijk omdat de radio wel werkte heb je die er ingemaakt. Loop dus ook je eigen hobby werk even na.