samsung 226bw monitor 22inch

hallo,

verticale strepen in het beeld rechts op 1/3 van het scherm.
alle voedingscondensatoren reeds vernieuwd, ze stonden wat bol en startte moeilijk op.
Tcon board of beeldscherm?.
bouwjaar 2007,

iemand een idee?

mvg
Mark

[Bericht gewijzigd door mark01 op 14 maart 2020 13:28:47 (12%)]

Fotootje helpt enorm bij dit syntoom..

Vandaag nog twee 19" Samsungs naar de sloop gebracht van rond die leeftijd (wel voedingsprinten eerst leeggeroofd). Volgens mij waren er van ééntje wat 16V condensatoren gaar. Maar storing was anders dan jij beschrijft.

maartenbakker

Special Member

Klinkt als slechte aanhechting van de kabels tussen TCON en LCD.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

even wat info: ik kocht deze monitor op marktplaats omdat ik net 2 dezelfde heb, en wilde een 3de bijplaatsen.
volgens de verkoper was het beeld normaal....
in feite moest ik al 15min wachten op beeld ivm rotte elco's,dit is reeds opgelost.
de monitor zat bij het transport los in een doos die wat te groot was,
zou dat de oorzaak kunnen zijn van die strepen, ik heb de flatcable eens in en -uitgeplugd (die in het midden tcon)
de andere flatcable verbindingen tussen tcon en scherm wat gemanipuleerd op de plaats van de strepen tijdens werking echter zonder resultaat...
ik denk niet dat even overlopen met de soldeerbout een oplossing is,flatcables zitten er precies op gelijmd.

Vermoed een beschadigde Tcon kabel,daar het precies de helft is.. Die heb je losgehad uiteraard... De beeldscherm is niet eerste verdachte, maar heeft wel syntomen...Toen de 15 min voorbij waren,was het beeld wel OK??, dus voor het openmaken??

hoi smd,
bij de eerste keer opstarten was het beeld na 15min ook zo vervormd.
het is moeilijk te zien op de foto,maar het vervormd beeld is niet precies de helft,het is 5cm minder(rechter kant)
ik heb 2 identieke monitoren en zou die T-con cable eens kunnen verwisselen.

[Bericht gewijzigd door mark01 op 23 maart 2020 20:43:08 (11%)]

Ja, zou ik doen om probleem uit te sluiten, of evt scherm op een goed werkende electronica zetten... Kan ook een kleine barst in scherm zijn...