Radio-versterker JVC R-55L

Ik ben al wat uren bezig aan deze radio. Men had mij gevraagd om de contacten eens te reinigen om gekraak te verhelpen. Na een nachtje rusten speelt hij perfect, echter als men een andere keuze maakt van de toetsen LG, MG, Aux, Phono, Tape, werkt het radio gedeelte niet meer. Ik heb wat testen gedaan met caltspray en ool verwarmen en de contacten waren reeds gereinigd,echter zonder resultaat. Het gevonden schema is zo goed als onleesbaar, dus ik vrees dat ik moet opgeven, of heeft iemand van jullie een idee of hint?

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

ik snap de uitleg niet helemaal , maar op aux, phono, tape is het alvast logisch dat het radiogedeelte niet meer werkt..

wat werkt er niet in het radiogedeelte? MG en LG? en FM wel?

Op 14 maart 2020 17:51:35 schreef kris van damme:
ik snap de uitleg niet helemaal , maar op aux, phono, tape is het alvast logisch dat het radiogedeelte niet meer werkt..

wat werkt er niet in het radiogedeelte? MG en LG? en FM wel?

Bij het terugschakelen naar FM, LG of MG werken deze niet meer. Phono, aux of tape blijven na keuze werken.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
hobby luke

Honourable Member

Gaat het over de R-S55L, zoals in het "contrast" topic?
Ik heb de papieren versie van de service manual.
Ik kan inscannen wat je nodig hebt als je wil.

MVG,
Luc.

Op 14 maart 2020 18:23:09 schreef hobby luke:
Gaat het over de R-S55L, zoals in het "contrast" topic?
Ik heb de papieren versie van de service manual.
Ik kan inscannen wat je nodig hebt als je wil.

MVG,
Luc.

Jawel, ik heb wel het block diagram, vrij goed leesbaar, mmar ik denk dat de uitgangen tuner enz Niet doorkomen. Op de stekker(voor zover ik kan lezen) p101 zie ik wel op verschillende punten, DC spanningen tussen 0 en 12V wijzigen bij keuze LG-MG en FM maar geen laagfrequent meer na één maal omschakelen.

Sorry ik moet stoppen, kunnen we morgen verder doen?

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
hobby luke

Honourable Member

OK, geen probleem.

MVG,
Luc.

Op 14 maart 2020 18:42:44 schreef hobby luke:
OK, geen probleem.

MVG,
Luc.

Ik denk eerst en vooral het schema waar de omschakeling en versterking gebeurt naar het radiogedeelte en de aux- signalen. U mag gerust uw kosten aantellen, wij regelen dat wel. U kan doormailen op robertpuntmerensatskynetpuntbe.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

@ hobby luke.
Dank u voor de snelle reactie. Ik kan weer wat verder. Ik laat nog wel iets horen. Als er kosten zijn, laat gerust iets weten.
Kan je van de printen ook nog een plan opsturen? Geen onderdelenlijsten (die zijn bij mij ook leesbaar). Bezorg mij toch uw rekeningnummer (IBAN) dan schrijf ik 10€ daarop over!

[Bericht gewijzigd door Opabob op zondag 15 maart 2020 14:49:53 (39%)

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
hobby luke

Honourable Member

Ik heb zojuist de printen gescand en opgestuurd.
Deze zijn niet zo duidelijk, omdat de service manual reeds een kopie is.
Dit is natuurlijk het best zichtbaar op de printschema's.
Ik hoef daar niets voor te hebben, dit is tenslotte het doel van dit forum: elkaar helpen waar het kan :) .

MVG,
Luc.

Dank u wel. Hopelijk kan ik jou ook eens helpen.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

Op 15 maart 2020 15:50:15 schreef hobby luke:

Ik hoef daar niets voor te hebben, dit is tenslotte het doel van dit forum: elkaar helpen waar het kan :) .

MVG,
Luc.

Het is niet zo, dat ik continu gezocht heb voor deze fouten. Ik dacht te zeggen; ik stop er mee. Na alles terug dicht te schroeven, ben ik nog een stap achteruit gegaan. Ik wist dat de panne in de FM tuner zat, maar nu na een dag wachten en terug aanschakelen, blijft de frequentiekeuze op 160.05 Mhz en in MG of LG 160.00 Khz staan en dus ook geen FM, MG of LG. Gewoonweg dit ???(CIJFER)??? kan niet meer gewijzigd worden.
Zie jij nog een allerlaatste hint?

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
hobby luke

Honourable Member

Ik zal je op dat vlak niet kunnen helpen vrees ik.
Zoals mijn nickname al doet vermoeden,is dit voor mij een hobby.
De kennis ontbreekt mij meestal om technische raad te geven.
Ik doe ook regelmatig beroep op de kennis van de meer ervaren techneuten hier.
Ik heb wel veel schema's, omdat ik van iemand die met de zaak gestopt was, het ganse lot met schema's gekregen heb.
Op die manier kan ik al eens iemand helpen.

MVG,
Luc.