Electro Voice ZXA1-Sub service manual

Ik heb hier een EV ZXA1 box staan waar geen geluid uitkomt . Wie kan mij helpen aan een schema ? het lijkt een voedingsprobleem te zijn. bij voorbaat dank.

[Bericht gewijzigd door jan hoeve op 16 maart 2020 19:58:02 (15%)]

Ook ik ben al eventjes op zoek naar dit service manual, daar de nieuwe importeur van EV deze niet meer afgeeft.

Wat tips: Check of de voedingsspanningen niet "hikken". Als dit wel het geval is de Hypex eindtrap modules 1 voor 1 verwijderen en kijken of de voedingsspanningen wel blijven staan. Mocht een van de modules defect zijn, check de fets op de module (hoeven niet altijd in sluiting te staan). Andere manko's van deze sub zijn de kleinste elco's in de voeding, maar geloof dat Hypex deze al vrij snel vervangen heeft voor betere kwaliteits elco's. Soms gaan de spanningsregelingen defect op het voorste bord.

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!

bedankt voor jou reactie Djohnny , ik heb inmiddels al diverse in waarde verlopen elco's gevonden en vervangen , de 100 uF 100 V staan nu in bestelling , nadat deze zijn vervangen kan ik weer verder , ik krijg binnen kort nog 3 of 4 van deze app. binnen.deze vertonen waarschijnlijk dezelfde fout . ik hou je op de hoogte ...

Na vervanging van 11 elco's , die in waarde waren verlopen ( 10 tot 90 %) in de voeding , werkt hij weer prima.