Op 21 maart 2020 11:35:26 schreef Beeldbuisje:
Zoals Ronny530 zei: Philips is nooit echt sterk geweest in software. Toen men na 3 jaar al ophield met onderdelen te leveren voor het fameuse QFU chassis en die met bosjes defect gingen (forum staat er vol van) én Philips nog eens doorverkocht werd aan TPV was voor mij de liefde ook over en ging ik in Duitsland bij Loewe kijken. (hobbymatig dan, das een ander topic)
Hallo allemaal - en vooral Beeldbuisje,
Ik heb een 60PFL6008 (dus al op leeftijd), die eerst begon met af en toe geen beeld te geven na opstarten (maar wel geluid en ambilight), wat later begon hij ook gewoon niet meer op te starten en in de plaats daarvan een code 2 met de LED te blinken (hoe langer hoe meer) en ondertussen start hij helemaal niet meer en blinkt ook niets meer.
Volgens Internet zou op dat type het loskomen van de BGA vrij gangbaar zijn, dus heb ik met een hot air station iets wat hopelijk op een reflow zou lijken geprobeerd, maar zonder succes.
Op het Internet wordt ook melding gemaakt dat Philips deze mainboards niet meer heeft en enkel een Android board als vervanging aan kan bieden voor ... €300. Dat is wat veel voor een TV die ondertussen al in de woonkamer werd vervangen door een 65". Maar anderzijds is het scherm en de rest eigenlijk toch ook nog te mooi om weg te smijten ... Is er een goedkope manier om hier toch nog iets nuttigs mee te doen (b.v. beeld van een Raspberry Pi uitgeven)?
Dank bij voorbaar voor alle mogelijke nuttige info,
K.