Heatkit Buisvoltmeter IM-18

Rely

Golden Member

Deze gekregen IM-18 buisvoltmeter doet het maar gedeeltelijk.
De weerstand-meting doet het prima, maar de spannings-metingen weigeren op alle standen.
Ik vermoed dat er een bedradingsfout op een stappenschakelaar is.
Mijn vraag is: Heeft iemand nog de beschrijving met alle tekeningen van deze kit? Of is er een heatkit site?
Ik heb wel het schema van de NVHR site, maar de standen van de schakelaars zijn voor mij moeilijk te volgen.
Groet, Gerard

Arco

Special Member

Heb je iets aan de handleiding van de IM-11?

[Bericht gewijzigd door Arco op zaterdag 21 maart 2020 14:19:32 (19%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bouwmanual moet op het net te vinden zijn. ( er zijn wel wat Heathkit site's off air tov 10 jaar geleden)

Ik kan een foto maken van mijn IM18 stappenschakelaar, als dat kan helpen.

Hugo Welther

Moderator

Het schema van de IM-18 ligt in je mailbox.
Helaas heb ik de volledige doc niet.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Rely

Golden Member

Bedankt heren,

Daar kan ik wat mee!
Kris,ik heb nu de bouwschema's, mocht het niet lukken, wil ik misschien in een later stadium van je aanbod gebruik maken.
Groet, Gerard

Rely

Golden Member

Dankzij de bouwbeschrijving welke ik van Hugo heb ontvangen, heb ik 2 bedradingsfouten ontdekt op de "function-switch". deze draden zaten op de verkeerde "deck".
Het apparaat heeft dus nooit spanningen kunnen meten maar doet het na zo'n 50 jaar weer prima. De 1,5 V batterij heb ik ook vervangen door deze spanning af te leiden van de gloeispanning.( Zag ik op Youtube)
Al met al, na veel zoekwerk ben ik weer blij dat hij weer functioneert.
Niet dat ik 'm vaak zal gebruiken, mijn Fluke doet het prima, maar een meetinstrument die defect is,....dat kan je niet (wel dus) maken!
Allen bedankt, Gerard