Schakeling voor analoge verbruiksmeter met PWM/Frequentie inputs

Ben op zoek naar een mooie schakeling waarmee ik een elektronische verbruiksmeter kan maken.
Ik heb een PWM signaal wat naar de injectoren gaat. Deze worden massa aangestuurd en hangen constant aan +12V. En een snelheidssignaal wat van 0 Hz bij stilstand tot ca. 300hz (Blokgolf met negatieve puls).
Weet iemand een eenvoudige schakeling waarbij beide signalen worden gebruikt en samen één output geven?

Deze output mag gewoon een frequentie zijn, want deze voer ik aan een air-core driver die een originele analoge meter aanstuurt.

Hoor het graag en als jullie meer info nodig hebben over de inputsignalen dan kan ik eventueel morgen scope-beelden plaatsen.
Alvast bedankt!

High met Henk

Special Member

Wat moet je uitgangs signaal zijn??
Dat is me niet duidelijk..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Shiptronic

Golden Member

Tis mij ook even wazig wat je met Injector signaal aan wil geven.

Als je injectoren al PWM hebben is er een andere simpeler manier om het verbruik eruit te halen, en de injector tijd aleen is niet voldoende om de opbrengs uit te halen, houd ook rekening met open en sluit tijden, die zijn weer afhankelijk van de voedingsspanning en temperatuur en brandstof druk.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op 27 maart 2020 22:09:08 (70%)]

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Had er even bij moeten zeggen dat de schaalverdeling op de verbruiksmeter L/100km is.

Ingangssignaal voor de air-core-driver is nogal breed, ik heb al getest met verschillende vormen en hij accepteert eigenlijk alles. Hiervoor gebruik ik de LM1819.