Sterling claxon storing

Goedendag,

Enige tijd geleden heb ik voor de hobby een oude Sterling Elite scootmobiel opgekocht. Hierin was echter de claxon niet aangesloten. Nu ik deze zelf aansluit gaatdie continu af wanneer het contact aan staat. Er hoeft dus geen knopje ingedrukt te worden om de felle pieptoon te horen.

In een ander topic op dit forum heb ik dit probleem ook gezien maar hier is geen oplossing voor gekomen. Ik ben benieuwd of iemand hier nog raad mee weet. Het printplaatje lijkt verder nog erg netjes. Wellicht dat iemand een technisch handboekje voor deze scootmobiels heeft?

Quote uit oud topic:

Op 30 november 2017 22:39:03 schreef GvD:
Maar bij het verbinden met de accu's gaat de claxon af en die blijft afgaan tenzij de rem van de motor met de vrijloophendel wordt gelicht. Ik heb helaas geen documentatie die aangeeft wat er voor (mogelijke) storing aan de hand is. En helaas wordt dit model niet meer geserviced.

in die vrijloop koppeling zit een microswitch zodat de sturing weet dat de motor op de vrijloop staat. wrs zit normaal de pieper direct achter de drukknop op het display, ik zou zeggen, kwestie van 1 draad anders aansluiten dan werkt het weer.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 29 maart 2020 21:33:57 schreef testman:
in die vrijloop koppeling zit een microswitch zodat de sturing weet dat de motor op de vrijloop staat. wrs zit normaal de pieper direct achter de drukknop op het display, ik zou zeggen, kwestie van 1 draad anders aansluiten dan werkt het weer.

Bedankt. Ga ik even proberen.