Eagle, eilandjes vergroten en opslaan

Ik zou nl. bepaalde symbolen de package veranderen, t.t.z. de eilandjes aanpassen om zo het solderen gemakkelijker te maken. Mijn werkwijze zou als volg moeten verlopen: Eerst een nieuw project openen vb als test, daarna uit de library alle nodige symbolen halen die ook voor in de toekomst moeten dienen, dus ze op het schema zetten en dan één per één wijzigen en opslaan in een aparte map (map reeds voordien klaar gemaakt in de hoofd library); Maar hoe zou ik dit moeten doen?? Ik ben al zo ver geraakt dat ik de eilandjes kan aanpassen maar de voortgang om het veranderde symbool in die map te krijgen lukt mij niet, evenmin ze terug in het schema (of ev. een nieuw schema) in te plaatsen.
Wie kan mij verder helpen,
Dank op voorhand,

bprosman

Golden Member

Eagle ken ik niet maar in Kicad maak ik een (eigen) library aan, copieer de footprint en geef ze een extensie. Die eigen library voeg ik toe. Bij eventuele updates worden dan mijn eigen libraries niet overschreven.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Eagle? open je eigenlibrary. Tik dan: copy partname@/the/path/to/your/library.lbr

Nu heb je je eigen copie die je kan aanpassen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
buckfast_beekeeper

Golden Member

Ik doe het zo. Ik kopieer de library die ik wil aanpassen naar een map 'eigen gebruik'. Daar pas ik dan de eilandjes aan die ik wil aanpassen. Terug opslaan en zorgen dat de librarie als 'use' staat aangemeld.

Wijzig je een part dat al in gebruik is, dan eerst opslaan, op de librarie naam rechts klikken en update of update in librarie nemen.

Grotere eilandjes hoef je geen moeite voor te doen. Pas je DRU rules aan en je maakt ze probleemloos groter.

annular ring 10 mill minimaal en maximaal 20mill. Zet je dat nu groter dan krijg je zoiets

Dat kan je wel niet ongestraft oneindig doen.

Uiteindelijk zijn het je DRU rules die gaan bepalen wat je kleinste en grootste afmetingen zijn. Onderstaande 8mill DRU is goed soldeerbaar met de hand. Anders de 10mill.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.