Beloningshometrainer voor mensen met een verstandelijke beperking

Mijn naam is Johanna Rübenkamp, ik ben een derdejaars student te Vives in de richting zorgtechnologie. Het doel van mijn bachelorproef is om een beloningshometrainer (ergo-fit cardio line 400) te realiseren voor mensen met een verstandelijke beperking. Het belonen zal gebeuren door middel van muziek, wanneer men trapt zal er muziek afgespeeld worden.Deze muziekmodule zal aangestuurd worden via een Arduino.

Hierbij heb ik enkele vragen in de hoop dat jullie mij hierbij zouden kunnen adviseren. (ik beschik niet over technische schema's die het eenvoudiger zouden)

Het idee is om de al dan niet beweging uit te laten lezen door een reflector sensor.
- Zijn er andere manieren? of welke reflector sensor is bij deze toepassing het meest aan te raden?

Het moet mogelijk om 10 verschillende muzieklijsten af te spelen. Die heel eenvoudig veranderbaar moet zijn.
- Zijn er andere muziekmodules dan de Jooki (muzieklijsten koppelen aan pionen)?
- Is werken met bluetooth (en gsm) een goed alternatief?

vergeten

Golden Member

Als je wilt dat iemand iets voor je ontwerpt, kan je je verzoek beter in de Vraag & Aanbod rubriek onder personeel plaatsen.
https://www.circuitsonline.net/aanbod/8/personeel

[Bericht gewijzigd door vergeten op dinsdag 31 maart 2020 17:45:04 (14%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Arco

Special Member

Alle moderne trainers hebben al een sensor om beweging en/of calorieverbruik te zien...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
benleentje

Golden Member

Is het niet handiger om hier een eenvoudige smartphone te gebruiken waarop je dan in android een programma ontwerpt om de de bewegingen te detecteren dan hoef je niet perse een cardiotoestel te bouwen maar kan je veel meer sporten stimuleren.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.