Brainy printplaat (vleugelpoort) icm fibaro relay switch

Ik ben aan het onderzoeken hoe ik de toegangspoort van de oprit kan automatiseren met een fibaro relay switch (of een andere mag ook maar de fibaro heb ik hier).

Ik heb dus een beninca poort met automatisering voor beide vleugels. Ik heb kan de poort openen met een afstandbediening (2 knoppen, links voor beide vleugels, rechts voor 1 vleugel half). Er is ook een codeklavier aan de voorzijde beschikbaar en achter het huis een sleutelschakelaar (links draaien 1 vleugel half, rechts draaien 2 vleugels).

Ik heb een domoticz draaien thuis en wil nu de automatisering van de poort ook op afstand kunnen doen. Ik heb de printplaat nog niet fysiek gezien maar het gaat om de BRAINY waarvan ik hier de handleiding bijgeplaatst heb.

Mijn voorkeur (indien mogelijk) gaat uit naar een 24V sturing, de fibaro module kan dit aan, maar het kan ook met 220V als de hele aansturing deze voltage heeft maar dat lijkt me sterk.

Heeft iemand tips voor me? Kan ik de connect uitgangen van de fibaro relais best aansluiten achter de sleutelschakelaar of toch die van het codeklavier aftappen?

Alle tips zijn welkom alsook waar ik eventueel best de aansluitingen kan maken op de printplaat zelf. Mocht iemand hier zelf ervaring mee hebben, do's en don'ts dan hoor ik dat graag. Dank alvast!

Shiptronic

Overleden

2 relais over de sleutelschakelaarcontacten zetten?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Mij lijkt dat je vanuit het domoticasysteem zoveel mogelijk de baas wil zijn over de werking van de poort. Ik zou daarom de sleutelschakelaar, het codeklavier en eventueel de fotocellen aansluiten op het domoticasysteem. De afstandbediening en antenne van Beninca zou ik niet gebruiken. In plaats daarvan een afstandbediening + ontvanger met potentiaalvrije uitgang, die eveneens op het domoticasysteem wordt aangesloten. Vervolgens 4 potentiaalvrije uitgangen van het domoticasysteem aansluiten op de Brainy ingangen "Open", "Close" "Pedestrain" en "Stop".

Op deze manier beheers je de poortwerking volledig vanuit het domoticasysteem. Je bepaalt zelf de werking van het klavier, de sleutelschakelaar e.d. en kunt er nog diverse externe voorwaarden aan koppelen.