Is deze printplaat van AEG 55840 wasdroger nog te redden.

Is deze printplaat nog te redden met een voetje voor de LNK?

#jeffrey#

Special Member

Normaal is dat zeker te redden. Maar heb je zelf geprobeerd dat component eraf te halen? Het lijkt wel of een printsporen defect zijn. Iemand die redelijk kan solderen moet dat zeker voor elkaar krijgen.

Thermisch gezien weet ik niet of dat goed gaat. Het printvlak zorgt hier ook voor warmtegeleiding.

De zinloosheid des levens is nog geen rechtvaardiging voor sisyphusarbeid.

Op 2 april 2020 18:53:04 schreef #jeffrey#:
Normaal is dat zeker te redden. Maar heb je zelf geprobeerd dat component eraf te halen? Het lijkt wel of een printsporen defect zijn. Iemand die redelijk kan solderen moet dat zeker voor elkaar krijgen.

Er is al aan gesoldeerd!
Mijn poging 1:
Zie video.. zou het gelukt zijn....

Helaas er is iets meer kapot!
Doet helemaal niets!
Jammer!
Wat zou er nog meer kapot kunnen zijn?
Ik heb nog zo'n printplaat die na paar seconden uitgaat!

Met het voetje is niet zo'n goed idee, IC kan niet gekoeld worden via de printsporen en zal een kort leven hebben zo... zou het maar uitbesteden...

[Bericht gewijzigd door smd op 3 april 2020 18:56:31 (11%)]

Op 3 april 2020 18:56:09 schreef smd:
Met het voetje is niet zo'n goed idee, IC kan niet gekoeld worden via de printsporen en zal een kort leven hebben zo... zou het maar uitbesteden...

Dankje voor de tip.
Mijn benadering is anders!
Doordat er al in het verleden aan "gewerkt is" kun jij met je uitbesteden geen 100% garantie geven omdat er meer kapot kan zijn!
Als die het wel doet dan zal ik je wat soldeerwerk laten zien. :-)
Kijk maar naar mijn andere topic over een printplaat van een vaatwasser!

bij die lnk zijn er altijd een 3tal componenten stuk. bij repair kit zitten geloof ik 2diodes, weerstand, spoel en de LNK

die IC moet vlak tegen de print staan omdat die zijn warmte daar afgeeft. De SMD variant in een IC voet of niet volledig tegen de print, gaat de lnk weer kapot gaan.

voor de LNK zie ik een 2tal soldeervlakken die weg zijn, maar vlak ernaast heb je een meetpunt (ronde bol), dus dat is nog wel te solderen

edit: de whirlpool kit is zelf nog meer componenten
https://i.ebayimg.com/images/g/DToAAOSwpDdU~d-2/s-l1600.jpg

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Bij de Whirlpool kit zit te veel overbodige rommel, enigste is spoel,Zenerdiode( welke bij AEG ook vaak defect is) weerstand en IC, verder nog nooit, never stuk gehad!

Was geen belediging hoor Kris81, maar als de printsporen er zo uitzien na de operatie, is niet best, vandaar... Daar weet ik niet dat een ander er aan "geknutseld" heeft.. Komt zeker weer 100% OK als je even de aandacht er aan besteed.. Wel erger gezien hoor!

[Bericht gewijzigd door smd op 4 april 2020 18:59:35 (44%)]