kleine luchtpomp inbouwen.

benleentje

Golden Member

Nog wat getest met kleine ventilator maar dat is helemaal niks geworden er komt niet eens lucht uit de slang in ieder geval niet voelbaar op de huid en ik heb er verder ook geen meetapparatuur voor. Maar weet wel dat het te weinig is als het niet waarneembaar is.

Hier als laatste de foto's van de ingebouwde fohn en daarna hoe de kap erop zit en dat alles is weggewerkt binnen de machine

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Arco

Special Member

Nog wat getest met kleine ventilator maar dat is helemaal niks geworden er komt niet eens lucht uit de slang

Dan heb je toch wat serieus verkeerd gedaan... (wel spanning erop gezet?... :) )
Als ik hier een 8mm slang aan zo'n fan zet komt er echt een berg lucht uit, meer als genoeg om zaagsel weg te blazen...
(je had toch wel een radiaalfan gebruikt? Met een axiaalfan gaat 't zeker niet lukken, veel te weinig druk)

Maar ja,
Als jij nu maar tevreden bent met hoe het nu werkt, daar gaat 't tenslotte om...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Shiptronic

Overleden

Dan zou ik toch voor een afkoppelbare perslucht aansluiting en een magneet ventiel/smoorklep gaan.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Tidak Ada

Golden Member

Ik denk dat je scheef zit met die gelede koelvloeistof ‘slang’. Het lumen is veel te klein om met de aanwezige druk enige serieuze flow te krijgen. Iedere centrifugaalpomp heeft bovendien een serieuze flow nodig om de motor te koelen, ook die pomp van de Wit. Voel maar eens bij de uitgeblazen lucht van een gewone stofzuiger. In de jaren 50, werd daarvan gebruik gemaakt met een hulpstuk (een soort plastic kapje met een slang er aan) om de haren van de dames te drogen.....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Die fohn fan is ook een axiaalfan, niet echt geschikt om druk op te bouwen, een radiaalfan is daar door zijn fysieke bouw veel beter geschikt voor.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com