WT44W362NL/23 droger geeft filter storing

Hallo,

Ik heb een Siemens WT44W362NL/23 warmtepomp (zelfreinigende - dus geen condenser waar ik bij kan zit allemaal in een gesloten systeem) wasdroger al een paar jaar (helaas buiten garantie nu dus).
Hij geeft na elke droogbeurt een knipperend filter storing aan - inmiddels de pluizenfilter vervangen hetgeen niet hielp. Pluizenfilter word altijd na elk droog programma schoongemaakt.
Iemand een idee wat het anders kan zijn/of er nog wat aan te doen valt?

Mvg

Bij mij ook dat probleem(bij een bosch),wat je kunt
doen is bij een storing moet je machine schudden, misschien
een paar maal,hier hielp het in elk geval.succes.

Wat een pruts oplossing is dat Willem!!!

Nee, er is maar 1 goede oplossing is volledige demontage, goed alle onderdelen met name koelsysteem reinigen en onder koelsysteem en pomp.

Dit is enorm vervuild en met deze oplossing heb je weer jaren plezier van je droger!

Zijn die warmtepompdrogers zo gevoelig voor stofophoping dan?

Fabrice Verhamme

Smd - hoe kom ik daar bij? Die dingen zitten in een gesloten plastic omhuizing van wat ik kon zien (neem aan wegens het "zelfreinigende" deel).

Op 7 april 2020 19:16:39 schreef fabrice:
Zijn die warmtepompdrogers zo gevoelig voor stofophoping dan?

ja!

Zeker deze zogenaamd zelf reinigende...

Deze laat aan het einde van het programma de inhoud van het reservoir los over de verdamper.. om deze te spoelen.

Deze machine`s moet je eigenlijk elk jaar deer goed uit stofzuigen...

maar bij veel machine`s kan dat niet zonder demontage..

300 gram motivatie -> kop van de hamer!

Sjaal: ja het is het ZGN "zelfreinigende" deel en zit in de onderbak,binnenin.dat betekent alles er uit: trommel,zijkanten, voor en achterzijde trommel er uit en dan kan je er bij. Dan de Compressor met verdamper en condensor er uit en ja reinigen met hogedruk... Het is een werkje IDD