printer draadloos verbinden met TP-link portable router

Ik heb een HP Color Laserjet Pro M452dn.
Ik wil draadloos kunnen printen met mijn Dell laptop vzv Windows 10.
De laptop is van het werk en de systeembeheerder vindt draadloos printen (via Wifi) onveilig (sic!).

Om toch draadloos te kunnen printen heb ik een TP-Link portable router TL-WR802N aangesloten op de ethernet poort van de printer.
De andere kant is verbonden met de TP-Link.

Tp-Link is geconfigureerd als client.

Op de printer brandt het groene lampje en knipper het oranje lampje op de ethernet poort. Dus dat is goed.

In HP Smart zie ik de printer. Deze is verbonden en geeft bijvoorbeeld ook de correcte inktniveaus aan.

Bij printereigenschappen staat deze als verbonden via network. Status is: ready. Dus ook daar alles OK.

Zelfs een demo-pagina printen lukt gewoon.

Echter het printen lukt niet. De taken worden niet uitgevoerd.

Heeft iemand enig idee waar het mis gaat? Kan het zijn dat het toch te maken heeft met de beperking die de systeembeheerder heeft ingesteld mbt draadloos printen?

Meer voor tweakers.net.

De demo pagina vanaf de computer is hetzelfde als een document. Mogelijk heb je in je tekstverwerker nog de oude of verkeerde printer geselecteerd?

buckfast_beekeeper

Golden Member

Idd iets voor tweakers maar toch enkele opmerkingen. Staat de printer niet dubbel in je config zodat je niet weet welke printer je hebt geselecteerd. Werkt de printer correct bedraad? De pc weet absoluut niet of het aangesproken IP-adres wireless verbonden is of via draad. Het zou me dus verbazen als je systeembeheerder dit kan beïnvloeden.

Vraag hem eens wat er onveilig is aan printen terwijl je wel draadloos mail mag verzenden.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Gebeurt dat nog steeds anno 2020? Printen?

Ik ben er al een tijdje uit, maar zelfs in "mijn tijd", zo'n 8 jaar geleden, deden we dat al bijna niet meer.
Vrijwel alles werd geprint naar pdf. Zelfs metingen aan ontwerpen van gebouwen en terreinen (projectontwikkeling) deden we vanaf pdf.

Ik zeg altijd: "Alles wat je nu print, is straks oud papier."

Leuk vanuit de lucht: https://youtu.be/DrnBaUXwbFA
buckfast_beekeeper

Golden Member

off topic:
Je hebt een punt. Ipv etiketten op mijn honingpotten te plakken, met bij wet verplichte gegevens, zal ik er een URL van de pdf aan toevoegen. Ik betwijfel of het FAVV (warenautoriteit in NL) en FOD economie daar gelukkig mee gaan zijn.

Bedieningshandleidingen van onze kunstwerken zijn nog allemaal hardcopy. Op vele plaatsen hebben we niet eens GSM ontvangst door de dikke betonnen wanden.

In de praktijk wordt er nog veel meer geprint dan je durft vermoeden.

In deze corona tijden heb ik meerdere toelatingen in de auto liggen. Van de werkgever een attest dat we essentieel werk doen en ons dus mogen verplaatsen. Attest dat ik mijn bijen mag gaan verzorgen op de bevruchtingslocatie. Attest dat ik mij mag verplaatsen om was op te halen en propere kleding te brengen naar mijn gehospitaliseerde vader. ... Ik denk niet dat de handhavers der wet met wat pdf's gaan content zijn. Een aaitelefoon heb ik trouwens niet en zal er nooit komen zolang er 'gewone' GSM toestellen te koop blijven.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 19 april 2020 17:01:20 schreef Boudie:
Gebeurt dat nog steeds anno 2020? Printen?
...

Ja, en het is zeer actueel: thuisscholing.

Ik heb er zelf een hekel en doe het alleen voor vergaderingen waar ik bewust geen scherm bij wil.
Het vervelendste: een collega die je zaken geprint overhandigt en dan nooit meer de elektronische versie stuurt.

Ik vind trouwens 4 van de 5 elektronische documenten al vervelend. Online wiki werkt veel beter.

is de printer ook van je werk? of is die van thuis?

het kan natuurlijk zijn dat als je een VPN gebruikt naar de zaak toe, dat je geen toegang meer hebt op het lokale netwerk. ik weet dat Cisco VPN de mogelijkheid heeft om lokaal verkeer te blokkeren zolang de VPN actief is. heb je de test afdruk gemaakt via het scherm van de printer of vanuit Windows? was je toen verbonden met VPN of een andere applicatie?

GMT+1
Henk H.

Golden Member

Controleer de printer even via het oude "control panel" of "configuratiescherm". Kun je intypen in het zoekvak naast de windowsknop op de taakbalk onderin. Kies dan " devices and printers" of de nederlandse variant "apparaten en printers" oid. Via het nieuwe menu in windows 10 voor apparaten en printers werkt het soms niet goed. Als je via het oude control panel een dubbele printer ziet, beide verwijderen en opnieuw toevoegen via het oude control panel. Vaak werkt het dan wel en staat de printer ook wwer correct in het nieuwe menu.

Shiptronic

Overleden

Das gaf bij mij een tijdje terug ook een probleem, wel gefix, maar niet meer geprint :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
bprosman

Golden Member

Echter het printen lukt niet. De taken worden niet uitgevoerd.

Komt het document wel aan in de print que ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

@buckfeest-beekeeper, @K7Jz en @Henk H.
Dank voor het meedenken: het was dit keer makkelijker dan verwacht. Juiste printer selecteren en printen maar!

Komt het document wel aan in de print que ?

Goede vraag: ja.

En allen die zich over het nut van printen verbazen: jullie hebben allemaal gelijk, maar ík heb geen kinderen ;-)