twostep

Hallo allen,

Ik heb een twostep module gekocht die achteraf niet compatibel bleek te zijn met mijn ecu :'(

Nu heb ik zelf wat zitten meten en testen en ben tot het volgende resultaat gekomen:

Op mijn ecu zit een draad (cranckshaft sensor wire) die wanneer deze massa krijgt de ontsteking stopt(so far so good)

Op de twostep module zit een LED die geschakeld wordt door een negatief signaal. dus, aan de ene kant van de LED zit er steeds 3 volt en aan de andere kant komt er massa op het moment dat het ingesteld toerental bereikt is. Dit is een puls signaal (lees: de led knippert snel, traag of brandt continu, afhankelijk van de instellingen)

Kan ik nu dat massasignaal veilig naar de ECU brengen zonder de twostep op te blazen? Ik dacht eerst via een optocoupler maar die laat enkel een positieve stroom door als ik me niet vergis...

Ik ben enkel vertrouwd met relais maar dit is dus geen optie (schakelt ook veel te traag vermoed ik)

Bestaat er een soortgelijk elektronisch component?
Alvast bedankt voor jullie hulp!!

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat betekent in deze context een "two-step"?

Mijn associatie daarbij is eerder zoiets :) https://www.youtube.com/watch?v=LPSaTfqWYBQ

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Sine

Moderator

twostep is een merknaam, en die hebben nogal wat verschillende modules.

Dus welke module heb je (exact) en waar wil je hem aan knopen?

Een beetje meer informatie maakt hulp een stuk eenvoudiger.

Shiptronic

Overleden

Krukas is meestal een inductie sensor, daar komt een AC spanning af, aansluiting kan ook fasegevoeling zijn bij het aansluiten +_-

aan - hangen zal werken om de motor uit te krijgen, maar dat is niet hoe die ingang werkt. en je krijgt ook een fout in je ECU en motorstoringslampje zal aan gaan.

Over welk type merk en bouwjaar ruimteschip hebben we het hier?

En wat is het doel wat je wil bereiken? een link naar de module die je daar hebt en gebruiken wil zou handig zijn , mij glazen bol is wat wazig :)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op maandag 27 april 2020 21:24:38 (12%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.