Op 29 april 2020 12:32:51 schreef flipflop:
[...]
Momenteel helemaal niks, maar beter is een "echte" programmeertaal zoals C# of Python. Beide kun je ook combineren met een user interface. Code werkt vele malen flexibeler dan dat grafische entry. Bij mij op het werk gebruiken de test engineers het wel, en het resultaat ziet er best strak uit. Toch zou ik wel eens willen weten hoeveel sneller ze het bebouwd zouden hebben in Python bv.
Ik moest het in mijn laatste baan bij een werkgever gebruiken voor een hardware in de loop simulatie van een agrarische machine.
In princippe best mooi opgezet en je KAN er echt wel een fatsoenlijke user interface in maken en dat soort dingen mooi visualiseren.
Het probleem was alleen dat er hier net zo goed een architectuur nodig is en er in de praktijk weer wat touwtjes bijgeknoopt worden, kris kras over het scherm. Zelf op een 35" ultrawide monitor scrollde je je nog een eind in de rondte, want een zoom functie is ook wel heel erg luxe natuurlijk voor een pakket van 1000en Euries.
Een 2e frustratie als c programmeur. Je wilt even een loopje doen, een variabele incrementen en checken of die even of oneven is bijvoorbeeld.
In C kom je met 5 regels code al heel ver. Maar in Labview, heb je een loop blokje nodig een increment blokje een vergelijk blokje en dan alles met spagettie aan elkaar hangen... zucht....
zo niet mijn ding