Hi,
Ik wil nog even aanhaken op een eerdere vraag van mij:
Eerdere vraag: Heeft een Digitaal Analoog Converter (AD1955) een bepaalde opstarttijd??
Antwoord forum (fatbeard):
een Σ-Δ DAC heeft geen startup-tijd.
nu mijn vraag:
De reset puls voor de DAC's AD1955 komt van een PIC, die al (lang ) opgestart is.
De reset puls wordt gegeven, als de CD speler van "Standby"/ op "ON" wordt geschakeld, middels een toetsenboard commando naar de PIC.
De PIC start dan ook
A) De Digitale voeding (5V) voor de DAC's (AD1955)
en
B) De de analoge voedingen (5V, 2.8V (referentie) en 10V voor I-> V conversie) voor de DAC's AD1955
A) De Digitale 5V wordt vrijwel onmiddellijk geleverd middels een schakeltransistor uit een spanningsrail die al lang gestabiliseerd is (BTW: hier wordt de PIC ook uit gevoed)
B)De analoge spanningen (5V, 2.8V, 10V) worden echter gestart met een mechanisch Relay die trafowikkelingen via een Graetzbrug en grote elko's (2 x 4400uF) en vervolgens een treintje van LM78xx/LM79xx regelaars moet opstarten.
De DAC AD1955 heeft dus een Digitale 5V voeding die onmiddellijk wordt opgestart,
maar de analoge 5V voeding (en 10V en 2,8V referentiespanning ) bestemd voor de DAC komt aanzienlijk later aan (en wordt misschien nog extra vertraagd als verschillende elko's in de powerlijnen slechter worden).
VRAAG:
Is het nu mogelijk dat de DAC AD1955 (als geheel) niet goed werkt als de resetpuls (van de PIC) al is "uitgedempt" (te vroeg arriveert en te kort is) VOORDAT het analoge deel van de DAC voldoende spanningen ontvangt (5V "analoog", 2.8 V ref en 10 V voor de I-V converters? en de DAC dus volledig operationeel is?
Of maakt het helemaal niet uit dat de Analoge voedingen van de DAC (nog) niet werken als de reset puls arriveert en stopt, omdat de RESET enkel in het "digitale Deel" van de DAC gebruikt wordt?
Zie fig 1 voor een schemaatje uit het applicatiediagram van de AD1955.