Lamp aansluiten

Beste allemaal,

Ik heb nooit eerder iets als dit gedaan maar het leek me erg leuk om te doen.

Ik heb nog een paar oude flessen staan met kleine led lampjes (t10) en fittingen voor de ledjes. Nu wil ik de ledjes aan de bovenkant van de fles verwerken maar zit ik nog in de knoop met het elektra.

Het lampje is 50ma, 12v DC en 1W. Ik denk dat met een hogere wattage het lampje feller zal branden? Wat denken jullie dat een aangename felheid zou zijn?

In ieder geval, wat ik graag wil weten, is wat voor batterij/accu kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik heb alleen niet een breed budget dus mocht het voor een leuk bedrag mogelijk zijn zet ik het door. Mocht alles lukken zal ik een foto van het resultaat plaatsen indien hier interesse in is.

Hartelijke dank!

Lessos

benleentje

Golden Member

Het lampje is 0,6W. Wat een aangename felheid is dat kan ik je niet zeggen. Maar waarom heden ten dagen nog lampjes van 0,6W gebruiken een led is zoveel zuiniger zeker als het een accu moet werken.

IK heb van de week wat COB leds binnen gekregen en dat zijn 12V ledlampen bij 12V en 50mA word je daar blind van als je er te lang inkijkt ongelofelijk hoe fel die zijn.

Maar voordat ik je een accu kan gaan uitreken moet ik wel weten hoeveel lampjes het gaan worden en hoe lang die lampjes moeten gaan branden.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Hallo Benleentje, dankjewel voor je antwoord! Het is een enkel lampje, deze ga ik bovenin de fles bevestigen. Dat ze erg fel zijn klopt, dit zijn zelfs ledjes die in een knipperlicht of binnenkant van een auto(dat lampje dat aan gaat bij het openen van een deur) gezet kunnen worden. Vandaar dat ik het bij het enkele kleine lampje houd.