Sparta ion 24v BMS

Hallo, Ik heb een Sparta ION met een frame accu van 20 cellen NIMH 24v 11ah.
Door een kortsluiting heb ik de BMS van de accu kapot gemaakt. Weet misschien iemand welke vervangende BMS moet ik kopen?
Bij voorbaat dank.

Niet, die zijn niet los te koop. Je kunt de cellen nog los gebruiken, maar niet meer in combinatie met de andere elektronica van de fiets.

Van waar naar waar heb je kortsluiting gemaakt? Misschien is er nog iets aan te repareren.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Ik heb de polariteit van de kleinere kabels willen testen en zo maakte ik kortsluiting en daarna de lader deed niets meer.
Maar ik heb inmiddels de BMS eruit gewrikt in stukken, dus volledig kapot.
Is het misschien een optie om een lithium BMS (met balanceer kabels) te gebruiken??

Er zijn al vele topics over deze ebike geweest. Het is een drie eenheid: controller-motor-accu.
Alle drie zijn gelockt aan elkaar.
Er is wel een topic geweest om alles te wijzigen. Kan het zo niet vinden.

Precies; zonder dat BMS gaan het display en de motor nooit meer werken. Daarbij is een Lithium BMS echt ongeschikt voor een NiMH accu; het lijkt niet eens op elkaar, de celspanningen zijn totaal anders, en daarmee zou zo'n BMS nooit gaan balanceren. Waarschijnlijk is de spanning niet eens genoeg om het BMS wakker te laten worden.

Je kunt de elektronica uit de motor slopen en er met flink wat werk een andere motorregelaar aan maken, of een andere, werkende accu zoeken voor die fiets, maar die moet dan alsnog aangemeld worden door de fietsenmaker.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Je zou het vogende kunnen proberen:
Een andere gebruikte banaan accu kopen en hier de print er uit halen en overzetten.
Alles weer aansluiten.
Acculader aansluiten.
Het achterwiel draaien totdat de lader begint te blazen.

Als dat lukt dan de accu volledig laten laden en daarna naar de fietsenmaker om de accu te laten aanmelden. (Kost ca. €25)

Een andere gebruikte banaan accu kopen en hier de print er uit halen en overzetten.

Eigenlijk zou je die printjes eerst willen zien, ik heb er hier een aantal liggen die kapot zijn door corrosie, daar heb je ook niets meer aan.

De slimste route mi is het vervangen van de print in de motor, is ooit door Infant op Tweakers ontwikkeld. Dan heb je geen print in de accu meer nodig. Deze printjes stonden onlangs nog op V&A hier.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Jep. Nu niet meer. Ik heb ze.
Er is er ondertussen 1 in een batavus gebouwd. D'r is nog iets met laden wat niet goed werkt als de (nieuwe) motorcontroller is aangesloten en hij lijkt erg snel leeg te lopen. Of dat iets is met de accu of met deze motor-print weet ik niet.

Ik heb 1 print zoek gemaakt. En nog 1 op de plank liggen. De printjes zijn eenvoudig. Ik heb de ervaring om dat soort printjes te bouwen, dus ik zou ze kunnen gaan maken. Maar voorlopig zie ik het als hobby project en "echt werk" heeft voorrang.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@ Rew

Heb jij bij die printjes ook een hexfile gekregen.
Ik heb deze printjes ook.
Helaas krijg ik de software niet (goed) voor elkaar.
Na het programmeren gaat het rode ledje constant branden maar krijg geen connectie met stuurdisplay of pc via usbprintje en cygwin
Ik hoop dat jij me verder kunt helpen. zover ik weet is er hier op het forum verder ook niets over gezegd.