Loden potje nabij groepenkast

Bij gebrek aan meer informatie die tot een andere conclusie kan leiden, deel ik de mening van @Toeternietoe. Zoals bekend houdt lood straling tegen. In dit geval om te voorkomen dat aardstralen via de aardedraad het huis inkomen. De werking is wel vergelijkbaar met een ferrietkraal. Naast alu folie hoedje een onmisbare veiligheidsvoorziening voor als je hier gevoelig voor bent.

Shiptronic

Overleden

Ik vind die kroonsteen achter de relais ook verdacht, ik zou eens beginnen met een echte aard spreiding weerstandsmeting.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Tidak Ada

Golden Member

Ik blijk wat achter te lopen ;(
Mij is ooit geleerd dat een foton geen massa heeft. Dat blijkt dus uitsluitend in rust zo te zijn.

Daartegenover heb ik ooit de massa van een elektron moeten meten op een door Delftse fysici gedomineerd practicum, door middel van een fijnstraalbuis in een magnetisch veld. Ik had er een ruime voldoende voor :). Maar ja, dat was in 1966..... Zelfs bij de opleiding tot radiologisch en nucleair laborant van mijn vrouw (midden 7-ties), gold nog dat een foton geen massa had en een elektron wel massa en dimensie had.

Ik zal 1½ meter afstand houden :+ (ouwe lul hè?)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Frederick E. Terman

Honourable Member

Rustmassa is een niet zo bruikbaar begrip voor een foton. Maar zoals gezegd, het is beter over zijn impuls te spreken (door mensen die geen Engels kennen steevast foutief vertaald als 'momentum'.)

Als je wat achterloopt, kan YouTube helpen. Begin met de filmpjes van Don Lincoln, de ontdekker van de top quark en dus niet zomaar de eerste de beste. Hij legt alles piekfijn uit.
https://www.youtube.com/user/fermilab

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik denk dat de wereld wel doordraait zonder dat je het weet :7

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Ik hoop dat de TS een mooie unboxing video van het loden "cadeautje" maakt. Ik ben verschrikkelijk nieuwsgierig naar wat er in zit. Er zit gevoeld nog net geen rode strik omheen :)

Op 12 mei 2020 09:30:50 schreef Semtexx:
Ik hoop dat de TS een mooie unboxing video van het loden "cadeautje" maakt. Ik ben verschrikkelijk nieuwsgierig naar wat er in zit. Er zit gevoeld nog net geen rode strik omheen :)

Bij SBS6 doen ze er dan een hele week over met dagelijks een uitzending van een uur.

Als ik er weer kom zal ik eens vragen of ik het potje eens wat nader mag bekijken.
Denk niet dat de mensen die er wonen weten waarvoor het dient. Wordt vervolgt.

mvdk

Golden Member

Kijk dan ook meteen hoe de aarddraadjes lopen. Of je kan zien dat er ergens een draad in de vloer verdwijnt. Of er draden met klemmen aan water en gasleiding zitten.
(Ik weet, de waterleiding is niet bedoeld als aarding, maar de leidingen horen wel met het aardsysteem te zijn verbonden).
Mogelijkheid bestaat dat aarding word meegeleverd door netbeheerder, maar dat alleen is een beetje dunnetjes.

Op 10 mei 2020 21:52:44 schreef Kilian:
Bij gebrek aan meer informatie die tot een andere conclusie kan leiden, deel ik de mening van @Toeternietoe. Zoals bekend houdt lood straling tegen. In dit geval om te voorkomen dat aardstralen via de aardedraad het huis inkomen. De werking is wel vergelijkbaar met een ferrietkraal. Naast alu folie hoedje een onmisbare veiligheidsvoorziening voor als je hier gevoelig voor bent.

Als Thijs dat potje eraf rukt als bewoner even niet kijkt, en meteen begint SBS6 te storen dan weten we genoeg :-)

Onderzoek heeft uitgewezen dat het potje (ooit) geplaatst is om aardstralen tegen te gaan. Ikzelf geloof daar nou niet bepaald in, maar daar zullen de meningen over verschillen en dat is ook prima. Iemand zal er leuk aan verdiend hebben waarschijnlijk en de bewoners waren er blij mee. Iedereen tevreden dus.

Shiptronic

Overleden

Alleen jammer dat ze voor montage de aarddraad door moesten en er een kroonsteen tussen gezet hebben? (in een aard kabel wil je geen las(sen)

moeilijk te zien op de foto, die extra aardraad(groen/geel) die de kast is gaat is ook vaag.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 20 mei 2020 19:31:45 (11%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 20 mei 2020 19:07:50 schreef Knustelsmurf:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardstralen

Een hypothetisch probleem, een hypothetische oplossing. :)

"hypothetische straling, afkomstig uit de aarde, die als een soort mystiek krachtveld de aarde bedekt en invloed uitoefent op alles wat er leeft"

Gewoon het aard-magneetveld dus. Ideaal voor de free-energy mensen. Heb je voor free energy zelfs geen magneten meer nodig..

eSe

Honourable Member

Gewoon het aard-magneetveld dus.

Ok, schoolvraag :-) De aarde vliegt met een rotvaart (+/- 100000 km/h) in een baan om de zon. Als we nu in die baan een grote spoel plaatsen waar de aarde in voortbeweegt, dan wekken we toch een spanning op.

't zal wat moeilijk zijn om de energie af te tappen, maar in vergelijking met het bouwen van die spoel...

Of toch maar niet doen, anders geven we de alu hoedjes nog gelijk.

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..

Op 21 mei 2020 10:40:39 schreef Hoeben:
[...]

"hypothetische straling, afkomstig uit de aarde, die als een soort mystiek krachtveld de aarde bedekt en invloed uitoefent op alles wat er leeft"

Gewoon het aard-magneetveld dus. Ideaal voor de free-energy mensen. Heb je voor free energy zelfs geen magneten meer nodig..

Het magnetisch veld van de aarde is een statisch veld. Er is geen straling en dus ook geen energieflux die je kunt afvangen.

Perilex voor kooktoestellen is onveilig vanwege het duale gebruik 2x230V en 230/400V
evelo

Golden Member

Ik zag ooit een verdeelbord in een grote villa met na iedere automaat een dubbelpolige contactor waarop ook iets als 'anti-straling' vermeldt stond.

Het was mij wel niet duidelijk hoe die contactoren aangestuurd werden, volgens mij heeft dat gewoon nooit gewerkt.

En op de 4-polige automaten zat er niets terwijl net daar de zwaarste verbruikers op zitten.

En er was ook een zwembad opgebouwd in gegoten beton als een soort van dubbele kelder, je kon langs de wanden van het zwembad wandelen in de kelder. Daar stonden ook de pompen en filters.

Van die blok beton kwam waarschijnlijk meer natuurlijke straling/radioactiviteit af dan van alle elektrische leidingen in huis.

Thevel

Golden Member

Op 20 mei 2020 18:55:41 schreef Thijs1983:
Onderzoek heeft uitgewezen dat het potje (ooit) geplaatst is om aardstralen tegen te gaan.

Dat potje zal nu niet meer werken lijkt me, het zal inmiddels helemaal vol zitten met aardstralen.
Of zal je hem moeten leeggooien bij de buurman waar je toch al een hekel aan hebt. :)

Tidak Ada

Golden Member

Wel bij het chemisch afval inleveren, of misschien toch maar naar Borssele brengen??? :+

@eSe:
Misschien een grote spoel rond de aarde om de energie van de magmastroom inductief op te pikken >:) O-)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 21 mei 2020 10:51:06 schreef eSe:
[...]

Ok, schoolvraag :-) De aarde vliegt met een rotvaart (+/- 100000 km/h) in een baan om de zon. Als we nu in die baan een grote spoel plaatsen waar de aarde in voortbeweegt, dan wekken we toch een spanning op.

't zal wat moeilijk zijn om de energie af te tappen, maar in vergelijking met het bouwen van die spoel...

Of toch maar niet doen, anders geven we de alu hoedjes nog gelijk.

Groetjes,
eSe

Het kan natuurlijk hoor. Maar als we de aardrotatie aftappen remmen we het ronddraaien af, draait de aarde langzamer, komt er minder kracht van de zon op onze vloeibare nikkelkern en stopt de dynamo. Dan wordt de dampkring niet meer beveiligd tegen de zonnedeeltjes en blaast langzaam weg zoals ook met Mars gebeurd is.

Voordeel is dat je dan buiten wel heel snel een bruin tintje krijgt.

Op 21 mei 2020 12:42:19 schreef Thevel:
[...]Dat potje zal nu niet meer werken lijkt me, het zal inmiddels helemaal vol zitten met aardstralen.
Of zal je hem moeten leeggooien bij de buurman waar je toch al een hekel aan hebt. :)

Daarom zit er lood omheen. Zoals iedereen weet houdt dat straling tegen. Voorzichtig dus en vooral niet openen.

maartenbakker

Golden Member

Ik denk dat Pandora ook een loden doos had.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 21 mei 2020 14:47:06 schreef maartenbakker:
Ik denk dat Pandora ook een loden doos had.

Pandora was een vrouw, dus dat zou kunnen ja.