Snaren vervangen van cassettedeck adres gevraagd

vergeten

Golden Member

Beste Wizards,
Als je reageert op dit bericht "Op 13 mei 2020 21:32:26 schreef buzzy:" met direct eronder jouw bericht van "Gepost donderdag 14 mei 2020 01:32:48"
Dan hoef je niet het hele voorgaande bericht te quoten.
Niet erg nuttig, ongewenst, onoverzichtelijk.

Gebruik svp de

editknop!

Als iedereen zo quote, dan staat alles uiteindelijk dubbel in het topic en wordt het 2 keer zo lang! maar niet inhoudelijk 2 x beter.

[Bericht gewijzigd door vergeten op donderdag 14 mei 2020 21:10:14 (18%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Hensz

Golden Member

Op 14 mei 2020 19:26:41 schreef Wizards: Het ene zal lastiger zijn dan het andere maar voor een vakman moet het allemaal te doen zijn lijkt me.

Dat zou wel eens tegen kunnen vallen.
Ik heb wel eens geprobeerd uit te vissen waarom mijn dubbel cassettedeck in een Sony minisysteem niet goed werkte. Mechaniek klapperde en bleef niet in de play-stand en/of maakte bandsla.
Ik kreeg de kast eraf, maar het blok waar alle mechanica in zat kon ik totaal geen chocola van maken. Misschien krijg je het met veel moeite nog uit elkaar en dan ook nog zonder dingen te verbuigen of breken (plastic?!). Daarna terug in elkaar is volgens mij totaal onmogelijk. Idem voor snaren vervangen bij zo'n ding. Het moet toch een heel eind uit elkaar, anders kun je er gewoon NIET bij.
Ik heb al van alles uit elkaar gehaald, maar dit was ondoenlijk. Zeker als ik het vergelijk met m'n eigen bandrecorders. Allemaal snaren vervangen, niks aan het handje. Als je het al een keer gedaan hebt, is de kast als het moet binnen een kwartier open en dicht.

Don't Panic!
Patrick de Zeester

Golden Member

Soms spreekt het vanzelf, in andere gevallen moet je het "truukje" (d.w.z. procedure) kennen. Een service manual kan je veel gevloek, schade en andere ellende besparen. Mede daarom is het zo belangrijk dat mensen het merk en type van het apparaat vermelden als ze bruikbare hulp wensen.

Je kan op Alixpress een hele set snaren van veschilllende lengtes bestellen, ook die platte. Maar zo kan je wel 100 decks weer repareren, of cdrom drives, platenspelers, of cd spelers waar de laatjes van bljven hangen.

https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20200…

*hier heb ik geen app voor nodig

Nou ik kan het beamen dat het soms niet simpel is, ik had een Akai dekje, een midi setje. Dubbel casette deck + tuner etc.

Ik heb werkelijk het hele ding moeten slopen om bij de snaren te komen, vanalles aan kabeljes los moeten solderen (typisch japans dus). Omdat ze zover "op" waren kon ik toen pas na volledige demontage de werkelijke lengte opmeten wat ik nodig had en bestellen.

Daarna pas na een 3 weken weer tijd om het ding weer op te bouwen, gelukkig had ik foto's en toch heeft het moeite gekost om het weer werkende te krijgen.

Helaas moet het ding nog een keer uit elkaar want nu doet een dek het weer niet, raar want ik heb echt alles vervangen behalve het snaartje van het telwerk.
Kortom een mooie nachtmerrie. Het is dat het ding van mijn ouders is want anders had ik het ding naar de kliko verbannen (terwijl ik toch heel veel geduld heb).

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.