De Walt 9.6 oplader

omdat het een kreng is om te repareren, lak erover en alles hangt aan het net. die lader zit ook in de bouwradio van dewalt, als er meer stuk is als de zekering in dat ding dan is het ellende..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

hoi heb de lader weer open gemaakt denk dat ik de oorzaak gevonden heb heb nl. uit China een p6ke15A gekregen i.p.v. p6ke51A dat is denk ik de oorzaak dat de lader niet goed laad of heb ik het mis gr. Gerhard

dan heb je ipv een 51V zener een 15V zener gehad, dan is je maximale laadspanning een heel stuk lager..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

ja dat is kl.. nog geen oplader misschien dat Roland de voeding terug kan vinden maar ff afwachten, anders bij Sinus bestellen maar kost wel 9.85 gr. Gerhard

de eerste keer batterij opladen was er ook rook en toen werkte er ook niets meer

Arco

Special Member

Om te testen kun je er 3 in serie zetten...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Oké bedankt voor de tip zal het uitproberen 'mvg Gérhard

Ja nu 45 volt op de battery, kan ik de serieschakeling laten zitten voor het opladen van de batterij of moet de originele diode er in? Gr. Gérhard

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Oké ga proberen wat de lader nu doet, normaal 1 uur laden kijken of I genoeg laad om normaal mee te werken. 3Amp
Accu 1,5 uur laden maar ff pro beren bvd Gérhard
Verzonden

1.5 uur laden wordt het niet moet veel langer 8 gaatjes in aluminium geboord accu leeg dus maar 3 uur proberen kijken wade accu dan doet gr. Gérhard

de vraag is of dat aan de lader ligt, als de accu's nog origineel zijn, lopen ze tegen de 20 jaar..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Accu is nieuw voor 3mnd gekocht gr. Gérhard

Is dat 3 maanden geleden nadat die ergens al een jaar (of meer) in een magazijn op de plank gelegen heeft of nieuw als in 'net-geproduceerd'?

Ook accu's hebben niet het eeuwige leven, zelfs als ze nog nooit gebruikt zijn.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Arco

Special Member

Ik vraag me af of er niet meer kapot is. Die TVS diode van 51V gaat normaal gesproken niet spontaan kapot...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Voor mij is de accu nieuw, de lader wordt handwarm gr. Gérhard

Voorlopig is het nog 3x niks 4 schroeven erin gedraaid accu leeg??

Heb je geen regelbare voeding waarmee je de batterij eens kan vullen?

Mijn oplader is boven water, 5140019-43 Charger Assembly uit een DW-911

https://www.amazon.com/DW911-Combination-7-2-Volt-18-Volt-Battery-Char…

Neem even contact op per mail als je 'm wilt overnemen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Ja die heb ik wel hoeveel volt moet ik er dan op zetten de accu is 9.6 volt

Uit de handleiding van de radio: Charges 7.2V - 18V NiMH and NiCd batteries

Kortom jouw 9.6V accu's zouden geen probleem moeten zijn. De oplader heeft 230V als ingang.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

die bouwradio's heb ik al meerdere hersteld, bij 1 was de lader ook gaar en heb ik eruit gemikt. in de radio zit standaard een trafo waar de radio op werkt. gezien nicd packs doorgaans gaar zijn na al die jaren heb ik het ding omgebouwd naar liion accu's.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Je labvoeding stel je af op 12V en stroombegrenzing bijvoorbeeld 1A.
Als de accu warm begint te worden is hij vol. Dus wel blijven opletten want anders kan je hem overladen.

Oké prima ga uitproberen, bedankt allemaal voor het mededenken