touchscreen smartphone werkt niet in android

Beste, het volgende: heb hier een oukitel smartphone waarbij de het scherm en touchsreen als set is vervangen i.v.m. crash. Oude scherm werkte nog volledig maar zag door de basten niet meer uit. Met het testen met het nieuwe scherm blijkt dat het touchscreen maar af en toe werkt bij opstarten van de telefoon, meestal niet. Start ik de telefoon in recovery mode en kies voor handmatig screen test werkt hij ten aller tijde en zijn er geen problemen. Wipe cache en fabriek reset al uitgevoerd maar mag niet helpen. Zie ik iets over het hoofd b.v. dat hij bij opstarten in android meer ic's of processors gebruikt die in recovery mode niet actief zijn. Of is dit toch een los contact? wie kan me helpen?

Waren we maar wild gebleven .... met een blaadje voor

wrs zit in je OS nog de oude uitlijning instellingen van t touchscreen. die moeten vernieuwd worden om het weer goed te laten werken.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bedankt voor de reactie. Het scherm heeft wel een paar uur goed gewerkt en werkte in een keer niet meer met dit als symptoom. Hoe krijg ik het dan goed in de os? wipe cache en fabriek reset is uitgevoerd. Touch screen wordt compleet niet gezien met opstarten van android en met usb muis werkt alles.

Waren we maar wild gebleven .... met een blaadje voor