aansluitplug bang en olufsen luidsprekerbox 6621

Ik ben in het bezit van 2 bang en olufsen luisprekerzuilen .De aansluitkabel is een dinplug met 8 pennetjes.Nu ik een ander merk KTV heb gekocht zou ik graag willen weten wat het aansluitschema hiervan is,zodat ik ze op de koptelefoon plug kan aansluiten.Vraag:kan iemand mij hier meer over vertellen?

Shiptronic

Overleden

Een koptelefoon uitgang is geen speaker uitgang, de impedantie van de speakers is te laag.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

dit zijn actieve boxen met een 220 volt aansluiting en met ingebouwde versterker van 300watt.

Is een cinch aansluiting daarvoor niet logischer dan? De meeste lijn verbindingen hebben dat tegenwoordig, daar waar dat vroeger dus die DIN connectoren waren.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Shiptronic

Overleden

8 pinnen, das dus meer dan alleen audio links en rechts. Om een schema te vinden is het misschien handig om aan te geven waar ze origineel bij hoorden.(type nr)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Uit Google rolt:

Dat ziet er zonder details niet zo aantrekkelijk uit.

heb een tijdje terug die 8 aderige kabel welke bij bose B&O vandaan komt nog op die stekkers gesoldeerd. er zit een link spanning op ( heb een stel speakers gehad, deze werkten al op 5VDC ) zonder deze spanning komen de boxen niet op. verder is de speaker bepalend voor welk kanaal, dus zit links en rechts verkeerd, speaker omruilen. je hebt pen 2,3,4,5 nodig. op gewoon analoog 500mV audio signaal werken ze al prima.

https://forum.beoworld.org/cfs-file.ashx/__key/CommunityServer.Components.PostAttachments/00.00.04.24.03/powerlink_5F00_pins.jpg

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Shiptronic

Overleden

@testman, TS heeft een B&O gebruiken die dezelfde aansluiting als Bose?

Gezien het plaatje hierboven is dat gelijk :)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op dinsdag 26 mei 2020 20:56:14 (26%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

bedankt,fantastisch deze info ,ik zal aan de slag

maartenbakker

Golden Member

Op 26 mei 2020 20:25:57 schreef flipflop:
Is een cinch aansluiting daarvoor niet logischer dan? De meeste lijn verbindingen hebben dat tegenwoordig, daar waar dat vroeger dus die DIN connectoren waren.

Blofsen gebruikt deze connectoren omdat er ook data- en voedingslijntjes opzitten. Is een eigen bus en zou in elke service manual moeten staan.

Het kan zijn dat je I2C commando's moet sturen, dat weet ik niet zeker.

Je kunt volgens mij wel losse kastjes bekomen die je ertussen hangt mocht dat laatste het geval zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
KGE

Golden Member

Op de 'oude' serie Beolab 6000 zat ook een cinch ingang die netjes de speaker/versterker inschakelt zodra er signaal gedetecteerd wordt.
Zo draaien ze bij mij in de slaapkamer met een Logitech bluetooth audio ontvanger er aan.

in bepaalde typen speakers van B&O kun je ook een jumper omzetten in de speaker zodat deze "aan" blijft. die bijbehorende kabel welke ze hebben op rol is niet goedkoop, 6€ de meter..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

bedankt allen voor de info.Ik zal eerst een contraplug bestellen en dan ga ik het audiosignaal mbv een IR omzetter de boxen aansturen.Maar er moet wel 5 volt op punt 4 gezet worden,dat kan wel vanuit de USB aansluiting waarschijnlijk.We zien het wel of het goed lukt binnenkort.

5V uit een usb voeding kan idd, heb dat ook gehad met een laptop, dan gingen de speakers met de usb poort mee aan als de laptop opstartte.

waar rook was, werkt nu iets niet meer