belichting voor pcb

Hallo mensen hierbij een vraagje als beginner.Zou dit iets zijn om kleine printjes van max 10x10cm te belichten?
Groetjes

hallo hier heb ik nog iets meer gevonden

Thevel

Golden Member

Totaal onleesbaar!
Nu ineens wel....

[Bericht gewijzigd door Thevel op woensdag 27 mei 2020 00:14:41 (42%)

Ik denk dat het gewoon kopen en uitproberen wordt. Er staat in dat verhaaltje niets over de uv frequentie of lichtsterkte. Er valt dus niet veel over te zeggen.

Ik vermoed dat ze voor de foto iemand met super-kleine-handen hebben genomen of gewoon met photoshop de hand in het plaatje hebben gezet. Het ding is kleiner dan je verwacht.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 27 mei 2020 00:29:55 schreef Ex-fietser:
Ik denk dat het gewoon kopen en uitproberen wordt. Er staat in dat verhaaltje niets over de uv frequentie of lichtsterkte. Er valt dus niet veel over te zeggen.

Zie iets staan over de golflengte/frequentie 365 .... nmnm. Maar gaat mis in de vertaling denk ik.

Misschien linkje naar het product online?

(Lichtsterkte staat er niet bij volgens mij, maar als de golflengte interessant is voor het doel dan kan je het proberen, zoals ex-fietser al zegt)

Arco

Special Member

Ik zou er niets van verwachten, dan valt 't altijd mee... ;)

Het is erg goedkoop voor UV leds, en het vermelde vermogen van 54W kan zeker niet kloppen.
(sommigen leveren een USB kabel mee voor de voeding. Op 5v zou een 54W toestel bijna 11A gebruiken...)
Daarbij is ook de vraag of je een goed resultaat krijgt zonder diffuser om het licht van de leds te verdelen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hallo heb nog een foto genomen.Dit is te verkrijgen op Ebay en gevonden onder UV nail lamp.Misschien één geluk als het niet goed werkt dan heeft de vrouw weer een cadeautje en ik goede punten

Alle UV tussen de 350 en 450 namometer volstaat wel.
Wat dat betreft is de lamp prima te gebruiken.
De belichtigstijd zul je zelf moeten uitzoeken.

Zelf gebruik ik een gezichtsbruiner van 3 Euro uit de kringloop, belichtingstijs ca. 2,5 minuten op 30 cM afstand.

ben ook op zoek naar een gezichtsbruiner maar ik denk dat het een slechte periode voor de moment is.vind er wel maar de afstanden zijn te groot dus maar effe wachten en zoeken hé

Ik heb een gezichtsbruiner en een scanner tot een belichtingsding samengevoegd. Ik geloof dat ik die nog heb (maar niet meer van plan ben te gebruiken). En ik weet niet of het nog werkt.

Ik heb even wat pixels zitten meten op de laatste foto. Hij is 11cm breed ongeveer. 10x10 past er zeker niet helemaal in.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/