Elektrische fiets - afstandbediening kapot

Beste mensen hier op het forum,
Misschien zou iemand mij verder willen helpen.
Ik heb een oude Antec elektrische fiets van Arnhemse makelij. Het Merk en de fabriek bestaan niet meer.
Deze fiets werd aan en uit gezet middels een afstandbediening, en deze is nu kapot. De fiets is nu onbruikbaar en dat terwijl we vorig jaar nog een nieuwe accu hebben gekocht.
De fietsenmaker kan er niets mee, een technische vriend ook niet.

Hoe kan ik deze fijne fiets weer laten rijden?
Er is een accu a 36 volt met 3 draden. (zie foto)
Er is een voorwielmotor (zeer krachtig en zwaar) met 4 draden (zie foto).

wat zou ik kunnen doen om deze motor te laten werken op de accu. Hij hoeft van mij niet precies regelbaar te zijn maar ongeveer.

Valt er iets in elkaar te solderen? Een andere fietscomputer gebruiken?

Ik hoop dat er iemand is die me verder zou kunnen helpen.
Hartelijke groet Maxim Gottmer

Kun je niet beter kijken of je die afstandsbediening weer goed kunt krijgen?

Heb je daar foto's van bijvoorbeeld?

ik vermoed dat die goed stuk is, als in een auto erover gereden ofzo? in dat geval heb je weinig kans dat het nog iets rendabel wordt. miss de accu op marktplaats zetten met fiets en voor een andere kijken. simpel met een schakelaartje gaat het niet worden, er hoort stuurelektronica bij.

de motorstekker lijkt wel gelijk aan een voorwielmotor van de sparta ion zo te zien..

[Bericht gewijzigd door testman op 3 juni 2020 07:19:59 (13%)]

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Beste ex-fietser,
Ja dat was optie 1, afstandbediening repareren, dat is niet gelukt. Hij doet het soms wel na 20x klikken, batterij van de afstandbediening loopt in 1 dag steeds leeg. Lampje blijft aan tot je de batterij eruit haalt. Hierbij een foto van de afstandbediening.

Beste testman, wie weet zou ik een fietscomputer van sparte ion kunnen gebruiken?

Bedankt voor het meedenken. Hierbij ook een foto van het fietscomputertje.

Groet Maxim

StijnN

Golden Member

Drukknopje blijft hangen?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Dat ding heeft waterschade (de afstandsbediening. Er zijn meerdere onderdelen met karakteristieke groene oxide... Tussen het linker IC en het knopje links is het duidelijk zichtbaar.

[Bericht gewijzigd door weardguy op 3 juni 2020 17:45:25 (23%)]

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

standaard 2 knops velleman ab kastje ook. een sparta ion heeft dezelfde stekker, miss ook dezelfde motor, maar je accu en display is ook deel van die elektronica en dat zal niet gelijk zijn aan deze.

waar rook was, werkt nu iets niet meer