Philips 49PUS8303 TV tikt in de nacht

Nogmaals, je kunt zoeken zoveel je wil naar een relais maar wat er niet op zit kun je ook niet vinden. Het spontaan aangaan kan een gevolg zijn van een auto update functie voor zenders of dergelijks. RTFM en je vindt hoe je dat kunt uitzetten.

[Bericht gewijzigd door william1967 op vrijdag 12 juni 2020 11:02:44 (41%)

william1967

ik vind dit niet echt een netjes antwoord
ik heb de handleiding 10 tallen na gelopen
en denk je dat ik er maar een forum over open
ik heb hiervoor ook google speurtocht gedaan
als je geen duidelijk antwoord hebt
hou je dan liever stil

Read the fucking manual is niet echt een leuk antwoord
maar goed voor leden die wel mee willen denken

ik heb de ci plus smartkaart en uit gehad
geen verschil
ik moet ook bekennen dat ik de firmware vorige week bijgewerkt heb
het nu erger is geworden

en dan bedoel ik meerdere keren per nacht in en uit schakelen
ik begin echt te twijfelen aan een defect
of software (firmware) bug

misschien een hele fabriek reset kijken hoe het dan gaat

RTFM is een vaak gebruikte term , die term kom je vaker tegen op dit forum.

Ja bij onze oude Samsung TV hetzelfde euvel. Niet bepaald in de nacht want dan zijn de contacten uit. Maar gedurende de dag hoor ik ook soms een soort relaisklik in de TV, dit duurt ongeveer een minuut dan hoor je die klik terug.
Ik denk ook dat hij gewoon naar een firmware update zoekt. Onze TV is niet smart [hij is smart genoeg], niet aangesloten op internet.
Heb zelf al tweemaal een firmware update gedaan via een usb-stick.

En nee, in de manual geen woord over dit. Wel op forums waarbij de meeste denken dat het een update check is.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op vrijdag 12 juni 2020 13:56:26 (12%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
maartenbakker

Golden Member

Het witte ding zou inderdaad een relais kunnen zijn, niet helemaal duidelijk op het plaatje.

Misschien een domme vraag, maar heb je het probleem al aan Philips zelf voorgelegd?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 12 juni 2020 13:54:37 schreef CrossFireX:
Ja bij onze oude Samsung TV hetzelfde euvel. Niet bepaald in de nacht want dan zijn de contacten uit. Maar gedurende de dag hoor ik ook soms een soort relaisklik in de TV, dit duurt ongeveer een minuut dan hoor je die klik terug.
Ik denk ook dat hij gewoon naar een firmware update zoekt. Onze TV is niet smart [hij is smart genoeg], niet aangesloten op internet.
Heb zelf al tweemaal een firmware update gedaan via een usb-stick.

En nee, in de manual geen woord over dit. Wel op forums waarbij de meeste denken dat het een update check is.

Het zelfde verhaal zoals TS en zoals met mijn oudere Samsung LCD TV wat ik eerder in dit topic meldde.
In het begin dacht ik nog aan back-doors waar via Aziaten in mijn netwerk komen snuffelen.
Of de destijds in opspraak geraakte interne microfoon in een Smart TV waar men mee zou afluisteren.
Maar omdat mijn TV niet meer aan LAN hangt en geen Wifi kent zonder een dongle, geloof ik het wel.

Maar goed, we zullen het blijkbaar nooit weten... Alleen samsung of hier Philips weten wat de TV aan het doen is.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

ik denken dat het aan de ci module kan liggen
omdat hij data van de satelliet moet halen voor de canaldigitaal kaart
als je deze een tijd eruit hebt heb je namelijk geen beeld meer
en moet deze her activeren
maar ondanks dat ik deze er uit heb blijft dat geklik

maartenbakker

Golden Member

Even de DFU doorgebladerd.

Maakt de eco-instelling in het menu nog verschil?

Heb je het toestel ook geprobeerd met alle externe apparaten (zoals HDMI want via HDMI kan het toestel in principe ook wakkergemaakt worden, misschien via het internet ook wel - dus draadloos ook even uitzetten) afgekoppeld?

Heb je na de update een fabrieksreset geprobeerd te doen?

Je zou ook eens kunnen proberen om de klok op handmatig te zetten.

Heb je de EPG op internet of via de zender staan? Dan zou je de tegengestelde instelling kunnen proberen.

Staat er niet per ongeluk een herinnering ingesteld in de EPG? Of een periodieke opname?

Heb je de remote app in gebruik?

EDIT: Nu ook even de release notes van de software doorgelezen. Gebeurt het opstarten van de TV op een vaste tijd, zeg 04:00 of 06:00?

Verder lijkt het erop aan de hand van de softwareversie dat er een TPM17.1E chassis inzit en geen 18.1. Ik zal eens kijken of daar nog wat over te vinden is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De PUS8303 is weldegelijk gebaseerd op het TPM18.1E chassis. Maar dat is een voortborduursel op de TPM17.1. Beide met de MT5596+NT334 chipset.
De set kan om verschillende redenen wakker worden 's nachts. De meest voor de hand liggende reden is een channel update waarbij de lijst met geinstalleerde zenders wordt bijgewerkt. Dit is een operator requirement maar kan wel handmatig in het menu worden uitgezet.

Ik wil de ervaring van TS niet in twijfel brengen dat er een klik hoorbaar is maar zover ik weet hebben alleen OLED sets gebaseerd op dit chassis een relais in de voeding.

Groeten, Ron.

niet helemaal waar
omdat ik de schotel aansluiting aan de onderkant heb en niet aan de zijkant de ci module ingang zit aan de zijkant
een andere printplaat dus
https://electronicshelponline.blogspot.com/2018/04/philips-oled-tvs-se…

[Bericht gewijzigd door peter-keetfm op maandag 15 juni 2020 12:40:11 (14%)

Het plaatje in jouw link is van de OLED973, daar zit het SSB in de speakerbar en zit inderdaad alle I/O naast elkaar. Bij alle andere modellen is het bord meer vierkant en zit de CI+ aan de zijkant en de SAT en antenne aansluiting onder.

Groeten, Ron.

Je kunt via het service menu toch uitlezen welk chassis het is.
https://www.google.com/url?q=https://www.hardreset.info/devices/philip…

[Bericht gewijzigd door BenI2C op maandag 15 juni 2020 14:20:45 (61%)

Of je kijkt even op de typesticker op de achterwand, daar staat het ook op.

Groeten, Ron.

maartenbakker

Golden Member

Op 15 juni 2020 11:27:13 schreef Rontronix:
De meest voor de hand liggende reden is een channel update waarbij de lijst met geinstalleerde zenders wordt bijgewerkt. Dit is een operator requirement maar kan wel handmatig in het menu worden uitgezet.

Waar zet je die uit? In de gebruiksaanwijzing zag ik dat zo snel niet, maar die is ook meer taakgeoriënteerd en geen overzicht van de menu's.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

service menu kom ik niet in alle codes geprobeerd met afsluit knop info
ik heb nu energie sparen op maximaal gezet
misschien is het nu over in ben benieuwd

Arco

Special Member

Mijn 42pfl8404 deed dat ook default. Maakte om 6 uur 's ochtends verbinding om te zien of er firmware updates waren.
Heb dat maar uitgezet, want updates waren er toch nooit (is er in totaal maar eentje geweest... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Waar zet je die uit? ...

Sorry, mijn fout. Je kunt de melding uitzetten, het update mechanisme zelf blijft actief.

Groeten, Ron.

Eco op maximaal heeft helaas niks geholpen