55PUS7600/12 met verkleuringen in scherm

Hallo Allemaal,

Ik heb een 55PUS7600/12 binnen gekregen met de klacht dat de linker kant van het display niet goed verlicht is. Na een tijdje aan te laten staan bleek er ook af en toe een flikker met verkleuring in die kant van het beeld voor te komen. Ik hoopte dat dit enigszins met de backlight te maken had maar na vervangen hiervan bleef het probleem zich voordoen. Het is ook geen constant probleem. Soms met opstarten blijft het een minuut goed, soms meteen al beeldverplaatsing. Ik kan geen sluiting meten over condensatoren op de lvds bordjes (behalve 1 maar dit bleek omdat hij parallel staat met een weerstand) en heb de kabels al een keer los gehaald en gereinigd.

Zelf denk ik aan het tcon bord. Is er iemand die zoiets al voorbij heeft zien komen met de philips PUS modellen?

Sluiting in beeldscherm helaas...Komt vaker voor

Misschien, met het doorhalen van enige spoortjes welke de data voeding naar beeldscherm zelf voeren.. Als je type beeldscherm vind, google eens op russische sites, met een goede virusscanner er bij aan!

Op 12 juni 2020 19:53:06 schreef smd:
Misschien, met het doorhalen van enige spoortjes welke de data voeding naar beeldscherm zelf voeren.. Als je type beeldscherm vind, google eens op russische sites, met een goede virusscanner er bij aan!

Hallo SMD,

Volgensmij heb jij enig kennis van tv's. Mijn tv 55pus7502/12 blijft nu in een boot loop je ziet de de balletjes van de android soms herhaalt dit probleem 3 x en vervolgens start de tv dan ook op. Wanneer ik verder zapt in het het menu instelling / Wifi of andere sub instelling blijft het toestel hangen en begint vervolgens opnieuw op te starten.

Heb via usb al geprobeerd om een nieuwe update firmware erop te zetten.
Helaas wordt tijden het update een liggend android robot getoond met error.

Weet jij welk onderdeel defect is heb alles al losgehaald van het mainboard.

Gr. Tech007

maartenbakker

Golden Member

Ander type met een andere klacht. Je kunt beter een nieuw eigen topic starten!

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Yep, vind ik ook.. Kunnen we antwoorden ook