I/O poort gescheiden verdelen

Hallo,

Ik heb een apparaat die 16 poorten heeft welke allen 5v schakelen, of te wel het is naar mijn mening een I/O poort.
Als het niet geschakeld is, staat er 5V op de lijn en zodra je schakelt blijft er niks tot bijna niks over. (gemeten 0,60V)

Deze spanning en manier van schakelen is voor de meeste apparaten wat ze ook willen ontvangen en mee werken.

Nu wil ik dit signaal verdelen over meerdere poorten, een aantal 4x en een aantal 2x, maar dan gescheiden van elkaar, zodat ze geen problemen op elkaar kunnen geven.

Ik heb zitten kijken naar relay boxjes, waarbij je doormiddel van dit signaal de relays tegelijk kan schakelen, maar je doormiddel van de relays ze wel allemaal gescheiden van elkaar houd. alleen ik betwijfel of dit de juiste manier is.

wie heeft er ideeën om dit te doen?

Overigens gaat het hier om:
Een prof. camera switcher, welke Tally (rood of groen) schakelt via een I/O poort (5v). dit wordt verstuurd naar de CCU's van de camera's maar ook andere apparaten.
Of te wel, als ik camera 1 schakel, heb ik 1 poort die dan van 5v naar 0v gaat, en daar voor zorgt dat op de andere apparaten de kleur rood aan gaat, en dit moet dus gescheiden verdeelt worden naar meerdere apparaten.
Er bestaan hier Relayboxen voor, maar die werken op een rs488 protocol, deze gaat via een andere poort. maar deze zijn niet te betalen

Sine

Moderator

Gezien het niet om gruwelijke stromen gaat zou ik het zoeken in een optocoupler.
Dan heb je galvanische isolatie van elk kanaal.

Om deze vraag over een minder alledaagse toepassing te beantwoorden is het handig iets meer informatie te hebben over de spanningen en stromen.
Vaak is die informatie te vinden in manuals, maar vermelden van merken en types helpt al veel.

Geheel eens met Sine dat je er vermoedelijk met een paar optocouplers wel bent, maar als er dikke gloeilampen in de "tally" (is dat een lampje op de camera ? ) zitten dan gaat dat voor die uitgang niet zonder meer.

Echt goede gegevens kan ik niet vinden hiervan.
Ben zelf gaan meten, vandaar dat ik die spanningen weet.

De mixer die de spanning uit stuurt en schakelt is een Fora HV-100
daar achter hangt onder andere de HXCU-D70 achter.

de stromen zijn zeker niet hoog, die zullen zeer laag zijn, aangezien het echt om kleine lampjes gaat.

Ik ben ook niet zo goed in het zelf maken van printjes met allerlei electronica, dus ben ook vooral aan het zoeken naar complete setjes, wel 1 en ander gezien, maar staat vaak vooral bij dat het voor grotere stromen is, vraag me af of het daar goed bij werkt als er maar hele lage stromen zijn.

[Bericht gewijzigd door gerjanb op 13 juni 2020 10:45:26 (31%)]

Dit is pinbezetting van de CCU.
heel veel meer info kan ik nog niet vinden.
pootje 11 en 13 bijvoorbeeld gaat rood naar toe

wat betreft de switcher waar het vandaan komt, staat er het volgende:
"Open collector or no-voltage contact input, open collector output"

[Bericht gewijzigd door gerjanb op 13 juni 2020 13:39:19 (36%)]

Wat ik nog kwijt wil:

Bedoeling totaal is:
Schakelen moet zijn: 5v vanaf de switcher (of te wel I/O).
verdelen over 4 poorten:
3x hetzelfde als de input, of te wel 5v wanneer uit "O" en 0v wanneer geschakeld "I".
1x 24v, wanneer in "O" stand, 0v, wanneer "I" stand, dan 24v doorgeven.

en dus alleen 4 gescheiden van elkaar.