Din rail knoppen.

evelo

Golden Member

Hallo,

Ik ben bezig met een projectje om mbv een logo een paar zaken te automatiseren in de tuinbouw.
Denk aan: waterbeheer, luiken van serres regelen,...

Daar zullen verschillende logo's voor gebruikt worden naargelang plaats en toepassing.

Het is mijn bedoeling om daarvoor op gebied van hardware een en ander te standaardiseren.
Denk aan: logo, kunststof ip65 kastje met deurtje, wartels, klemmenstroken, enkele contactoren voor de uitgangen. Materiaal dat wat geschikt is voor een landbouwomgeving, alles werkt op 24V batterijvoeding.

Eventuele aanpassingen aan de parameters kan met de knopjes van de logo gebeuren maar bijvoorbeeld start/stop knoppen zullen veel gebruikt worden en dat doe ik liever met externe knoppen.

Weet er iemand of er een 'knoppenbakje' zou bestaan dat je op een dinrail kan klikken en dan bedraden naar de ingangen van de logo?
Iets met twee of drie knoppen zou al goed zijn.

GJ_

Moderator

ABB (onder ander) heeft gewoon knoppen in de vorm van een automaat. Eventueel met verlichting.
Er zijn ook DIN rail houders met een gat van 22,5mm. Bijvoorbeeld de A9A15151 van Merlin Gerin:

Keuze genoeg dus.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zaterdag 13 juni 2020 19:05:06 (13%)

de hager SVN reeks dinrail knoppen en indicatoren heb je ook..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
evelo

Golden Member

Bedankt! Die Hager en abb lijken mij interessant.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Shiptronic

Overleden

Op 13 juni 2020 20:17:49 schreef testman:
de hager SVN reeks dinrail knoppen en indicatoren heb je ook..

Dat is een leuke reeks om te onthouden, ook met de controle lampjes.

Op 13 juni 2020 18:56:50 schreef GJ_:

Er zijn ook DIN rail houders met een gat van 22,5mm. Bijvoorbeeld de A9A15151 van Merlin Gerin:[bijlage]

[bijlage]

Merlin Gerin = Schneider ??

die hebben ook een leuke serie : https://www.se.com/ww/en/product-subcategory/1640-acti9-electrical-cir…

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
benleentje

Golden Member

Die acti9 serie kon ik al dat zijn relais die je ook gewoon in een groepenkast kan inbouwen zodat alle aansluitingen onder de afdekplaat vallen.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
GJ_

Moderator

Op 13 juni 2020 22:43:54 schreef Shiptronic:

Merlin Gerin = Schneider ??

Al een tijd ja. Ik heb ze hier met Schneider en mer MG opdruk.

sinds het schneider is, zijn ze ook meer en meer van de 3P+N automaten aan het afstappen, steeds meer is 4P geworden, waardoor je dus ook niet meer met die nul links zit welke merlin gerin standaard had, kun je een groep bijmaken hoe de rest in de kast ook zit. helaas kan dat bij de 1P+N automaten niet, dan worden het weer 36mm brede automaten.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Shiptronic

Overleden

Ik wacht al meer dan 3 weken op een 16A, 30mA, C-kar. aardlekautomaat (schneider) geen idee wat er in automatenland aan de hand is, EATON was ook al een probleem ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

bij hager was de productie door corona stilgelegd, er was 5 weken niet aan alamats te komen omdat de magazijnen leeg waren op den duur. pas had men er weer op de zaak, stonden al weken op nalevering. tijdelijk maar eaton gepakt, want die waren er nog wel.

hetzelfde met airco's, die zijn ook schaarser door de productiestop, prijzen stijgen al..

waar rook was, werkt nu iets niet meer