Samsung LE40C530F1W backlight valt uit

Voor de herstelling van een Samsung LE40C530F1W heb ik wat hulp nodig. De TV gaat aan, en het beeld komt op. Na ongeveer een minuut valt de backlight uit. Het LCD zelf werkt nog, want met een sterke lamp zie ik nog beeld.

Wel werk ik dat terwijl er beeld is, de backlight iets knippert. Ook de regeling via het menu werkt niet heel goed. Er komt een licht gezoem uit de inverter en de print langs de zijkant die backlight aanstuurt.

De voedingsspanningen heb ik gecontrolleerd met een scoop en deze zijn aanwezig en stabiel. Op de hoofdelcos staat ook ongeveer 330V.

Wanneer ik de kabel tussen voeding en moederbord losmaak gaat de backlight onmiddelijk aan. De intensiteit is sterker dan wanneer de kabel aangesloten is, maar knippert niet en er is ook geen gezoem. De backlight kan op deze manier stabiel aan blijven. (half uur getest). Het probleem lijkt dus ergens in de (PWM) regeling van backlight intensiteit te zitten.

Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn. Dit lijkt mij een probleem die vrij makkelijk oplosbaar moet zijn.

ik had met dit probleem een keer bolle elco s in de voeding

Bolle elcos zijn er niet te zien.

Bestaan er eigenlijk documenten waarin staat welk beeld je kan verwachten als je meet met scoop? Ik meet vrij raar signaal op feedback lijn van backlight, maar heb eerlijk gezegd geen idee als het normaal is of niet.

Probleem niet kunnen vinden. TV gaat naar het containerpark.

Heeft wel wat waarde, zou hem op Marktplaats zetten... is vermoedelijk mainboard

Ik kon het niet laten en heb toch wat verder zitten zoeken. Het probleem lijkt zeer sterk op https://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=42863, maar helaas hier nooit echt tot op component niveau onderzocht. Ik zoek lieft wat verder op component niveau, ipv onmiddelijk volledige print te vervangen (hobby).

Het mainboard verdenk ik niet, want op de E-PWM pin meet dan komt daar een mooie blokgolf uit.

Dit is het schema van de voeding/inverter print:

Samsung+Power+Board+Circuit+BN44-00340B.pdf

Wanneer ik in het protection block RI851 weghaal, dan gaat de inverter compleet niet meer aan, ook niet wanneer ik verbinding tussen mainboard en voeding verbreek. Deze weerstand heb ik teruggeplaatst.

Daarna heb ik RI895 weggehaald. Nu blijft de backlight wel aan! Echter knippert deze wel een beetje. Wanneer ik de verbinding tussen mainboard en voeding verbreek, dan licht de backlight mooi constant op.
Het lijkt er dus op dat er iets mis is met het "LD" signaal waardoor het protection circuit triggert. Maar wat is het LD signaal, en wat hoor ik daarop te meten?

Is een PFC voltage van 377 volt voldoende?

PFC van 377 zie ik wel vaker, is geen probleem. Welke kanten gaat het LD signaal op?? Kan je niet zien welke zijde misgaat??