Ardublock

Ik ben al een poosje bezig met Arduino maar raak hier nog niet zo bedreven in, nu heb ik Ardublock gedownload en prober ik via deze weg het een en ander onder de knie te krijgen.
Nu heb ik het installeren precies zo gedaan als beschreven en benader het ook via de Arduino IDE software wat ook lukt.
Maar als ik een simple programmatje maak zoals "blink" zou er in de IDE software meteen een code worden gegenereerd, dit is alleen nog niet het geval.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik heb er al aardig op los gegoogled maar kan er helaas niks van vinden ligt het nu aan mij of misschien wel mijn laptop?
Ik kan er nog geen vinger achter krijgen.

Alvast bedankt.

Ik schat in dat er hier niet veel ervaring met dit soort tools zit. Sowieso, wat is er mis met direct in Arduino C-code schrijven? Simpeler kan dat toch bijna niet. Ik denk dat je meer kans hebt met vragen van je oorspronkelijk probleem, dus voordat je naar Ardublock ging.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Ik ken dat ArduBlock niet, maar ga graag mee met @flipflop: de standaard Arduino IDE is best bruikbaar. Heeft ook het voordeel dat heel veel mensen ermee werken, waardoor er veel hulp/raad beschikbaar is. Ook alhier.

Het is natuurlijk C, dus het volstaat om ergens een kommapunt te vergeten om drie regels verder een foutmelding te krijgen, dat kan lelijk tegenvallen voor een beginner, alle begrip. Maar code uit de standaard IDE kan hier zeker gepost worden, en allicht wordt het probleem gauw gevonden.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Ik heb nog even op de website van ardublock geken wat een verschrikkelijke jaren 80 style website.

Sowieso, wat is er mis met direct in Arduino C-code schrijven? Simpeler kan dat toch bijna niet.

Ik ben zelf ook visueel ingesteld en altijd moeite met taal. Zo simpel vind ik C/C+ nu ook weer niet. Maar ik geloof niet dat Ardublock nu de oplossing is.

[Bericht gewijzigd door benleentje op 20 juni 2020 14:24:19 (58%)]

Wat voor foutmelding krijg je?
Wellicht kun je een screenshot delen?

Wat voor de een simpel is, is voor de ander een drama. Wellicht handig om iedereen daarin vrij te laten.

Iets heel anders :-) http://www.echteworst.nl

Op 20 juni 2020 15:00:20 schreef rudig76:
Wat voor de een simpel is, is voor de ander een drama. Wellicht handig om iedereen daarin vrij te laten.

Hoe zou ik TS daarin niet vrij kunnen laten dan? Politie erop afsturen? Een paar regels C-code (want dat is het in het geval van de TS ongetwijfeld) is voor niemand heel ingewikkeld, behalve voor m'n ma van 80. Laten we de discussie maar niet voeren. Hoofdzaak van m'n opmerking is dat de TS meer support krijgt als ie mainstream werkt en niet een volledig onbekende tool gebruikt. My 2 cents.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein