Bosch softline koelvries combinatie

Hoi,

Het vries gedeelte van de Bosch Softline type: D91C18 RAW 5 varieert in temperatuur van -7 tot -30 graden. Het koelgedeelte werkt zover ik het weet na behoren.
De compressor wordt vrij warm.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
B.v.d

is die -7 tot -30 gemeten door de thermometer die in de vriezer gebouwd zit? zo ja leg er eens een losse koelkast thermometer in, veel kans op rotte temperatuursensor..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Deze temperatuur schommeling is gemeten door een losse thermostaat.

Meet eens met een losse temperatuur meter in glas water wat de koelkast doet. Als de vriezer leeg is,is dit een normale schommeling, als vriezer vol is, zal het anders wezen daar dan gemiddelder is.

Toen de vriezer vol was is het voedsel in de vriezer een paar keer ontdooit geraakt.

Op 25 juni 2020 16:57:31 schreef petra:
Hoi,
...
De compressor wordt vrij warm.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
B.v.d

Compressor moet warm zijn, op randje te warm om aan te raken is normaal.
Ik verdenk temperauursensor of thermostaat moeilijk geval.
Al eens dagje alles laten ontdooien (deuren open) en herstart?

[Bericht gewijzigd door Multivibbbbrator op 25 juni 2020 21:40:46 (11%)]

Al enkele keren laten ontdooien helaas geen resultaat.
Is het mogelijk om de temperatuur sensor en thermostaat door te meten?
Thnx

Ja, je kan de sensor doormeten, zit achter front. Kast moet rond de 25 Graden zijn voor betrouwbare meting... Maar Bosch kennende is de sensor in koelgedeelte in achterwand defect ( Ingeschuimd) is te vervangen, maar wel wat gepeuter..

Bedankt voor alle reacties ? op welke hoogte zit de sensor, net onder de bovenkant?

Aan achterzijde plm 40 CM van boven precies in het midden.. Doe geen poging vanaf binnenzijde, dan is kast einde oefening!

Kan ik de sensor OHM’s doormeten, zoja wat moet de waarde zijn?

De waarde is 5 K bij 25 Graden...