UE32J6200 krijgt geen bewegende beelden

Hallo allemaal,

Ik heb een tv met een apart probleem. De tv kreeg in het begin last van van banen in het beeld. Achteraf bleek dat de vorige eigenaar contactspray op de connectoren heeft gespoten. Na het schoonmaken hiervan en het vervangen van alle flatcables krijg ik bij opstarten geen beeld, behalve wanneer ik het klepje van de kabel tussen main en tcon loshaal en weer vast klik. Dan krijg ik het beeld dat op dat moment van het mainboard komt maar dit beweegt niet en vervaagt daarna weer. In principe geeft hij gewoon een ‘foto’ door.

Kan het zijn dat ik vanwege de contactspray gewoon alle connectoren moet vervangen? Of zit het hier in het panel? Er zitten 2 IC’s op de driver bordjes die ik niet kan identificeren.deze zijn op foto bijgevoegd. Zouden deze de oorzaak kunnen zijn? Ik heb van de vorige eigenaar een nieuwe set borden meegekregen maar deze hebben ook contactspray op de connectoren gehad maar geven precies dezelfde fout.

Arco

Special Member

Het hangt er vanaf wat men onder contactspray verstond: er zijn nogal wat (in meer of mindere mate) schadelijke sprays...
De vraag is: waarom spoot men de contactspray er in de eerste plaats in? (er moet toen al een onderliggende klacht geweest zijn, anders doe je dat niet)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Het mainboard had een zekering kapot, bij het vervangen heeft hij conactspray erop gespoten zodat hij langer mee kon (de ironie), het gaat hier om die van griffon

Weet iemand welke chip de tssop8 is met marking 432FK? Is dit een soort van timer chip?

maartenbakker

Golden Member

Geen idee waarom het een timer zou moeten zijn. Functie is misschien nog wel uit de context op te maken.

De eerste handeling zou moeten zijn om alles waar contactspray opgezeten heeft, schoon te maken met isopropylalcohol.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Alles is schoongemaakt, dit gaf echter totaal heen verschil. Nadat de tv een weekend uit heeft gestaan deed hij het na opstarten weer weer perfect. Zelfs na het warm maken van de verschillende borden met de fohn gaf hij geen problemen. Na een tijdje begonnen de kuren echter terug te komen.

Geleidelijk komen er zwarte horizontale strepen door het beeld en dit begint van onder af aan. Ook komen er verkleurde verticale dikkere rechts in beeld. Het is dus temperatuur afhankelijk.

Scherm zelf dus lijkt het op

Ja maar zit het dan echt tussen de lagen? Dit lijkt mij eerder een elektronische fout, vandaar datbis vroeg over dat IC, lijkt me dat er iets op de driver bordjes niet in orde is